شناسهٔ خبر: 26274837 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

اعلام نتایج دستیاری پزشکی ۹۷ تا پایان نیمه اول تیرماه

سنجش پزشکی امور مربوط به کارنامه و نتایج آزمون بدون سهمیه را انجام داده است اما به علت مشکلاتی در خصوص سهمیه‌ها تاکنون نتوانسته نتایج دستیاری پزشکی را اعلام کند.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>پورکاظمی با اشاره به علت تاخیر اعلام نتایج دستیاری پزشکی ۹۷ گفت: نتیجه تا پایان نیمه اول تیرماه اعلام خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی در خصوص تاخیر در اعلام نتیجه آزمون دستیاری پزشکی ۹۷  گفت: سنجش پزشکی امور مربوط به کارنامه و نتایج آزمون بدون سهمیه را انجام داده است اما به علت مشکلاتی در خصوص سهمیه‌ها  تاکنون نتوانسته نتایج دستیاری پزشکی را اعلام کند.

وی در ادامه نقض مدارک داوطلبان متقاضی سهمیه بومی را یکی دیگر از علل تاخیر در اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ما برای اعلام نتیجه این است که وقتی برای استفاده از سهمیه‌ها در خواست مجدد در سایت‌ اعلام کردیم بسیاری از داوطلبان مدارک مربوط به سهمیه خود را ناقص ارسال کرده‌اند.

پورکاظمی تصریح کرد: بالغ بر هزار نفر درخواست سهمیه بومی دارند اما مدارک آنها ناقص است همچنین ارگان‌هایی که باید تاییدیه سهمیه‌های بومی، ایثارگران و جانبازان را باید به ما اعلام کنند نتایج بررسی خود را هنوز به ما اعلام نکرده‌اند.

وی در ادامه خبر داد: نتیجه چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تا پایان نیمه اول تیرماه اعلام خواهد شد.

کدام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هستند؟

رئیس سنجش پزشکی گفت: ما می‌توانیم بدون توجه به سهمیه‌ها نتایج را اعلام کنیم اما در آن صورت با حجم وسیعی از اعتراض‌ها و حتی تجمع مواجه می‌شویم زیرا بسیاری از داوطلبان درخواست کننده سهمیه ایثارگری، جانبازان، بومی و شاگرد اولی به نتیجه معترض خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام پاسخنامه آزمون دستیاری ۹۷ گفت: ما پاسخ‌نامه شرکت‌کنندگان در آزمون دستیاری پزشکی ۹۷ را به همراه کلید آزمون اعلام کرده‌ایم کسانی که نمره خام بالای ۱۵۰ کسب کرده باشند مجاز به انتخاب رشته هستند.

نظر شما