شناسهٔ خبر: 26274704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

دستگاه قضا عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل کند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در لرستان، با بیان اینکه دستگاه قضا در ذهن مردم مرجع عدالت و قاطعیت است، افزود: انتظار مردم این است که دستگاه قضا عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز(2 تیر) در جمع کارکنان دادگستری استان لرستان، با گرمداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، گفت: آنچه که از قضات و قوه قضائیه در ذهن ها ایجاد می شود عدالت و قاطعیت است.

 

وی افزود: مردم از دستگاه قضا مسئله عدالت، استیفای حقوق مردم، برخورد با فساد و جرم و اجرای حق و عدالت را انتظار دارند.

 

آیت الله میرعمادی، با تاکید به اینکه قضاوت باید برپایه عدالت و بر مبنای استدال و دلایل محکم باشد، افزود: قضاوتی که بر اساس سفارش و توصیه و وساطت انجام شود ناعدلانه است.

 

وی با بیان اینکه اهلیت و شایستگی قضات بسترتحول دستگاه قضائی است، افزود:  تدبیر و عقلانیت و قدرت اعمال حق از دیگر شاخص های مهم در اجرای عدالت و از شروط رسیدن به مقاوم قضاوت است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با بیان اینکه برخی به دنبال تضعیف دستگاه قضایی هستند، ابراز کرد: تضعیف دستگاه قضا به عنواان یکی از ارکان نظام به صلاح کشور نیست.


وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز دستگاه قضایی از نگاه مردم  از سلامت برخوردار است و مورد اعتماد مردم است.

 

آیت الله میرعمادی، گفت: برای حفظ اعتماد مردم نیاز است که دستگاه قضایی در راستا تحقق عدالت براساس آموزه های دینی در برخورد با مفاسد، هنجارشکنان و قانون شکنان برخورد کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع، افزود: رفتار محترمانه با مردم از دیگر اموری است که باید مورد توجه دستگاه قضایی باشد.

نظر شما