شناسهٔ خبر: 26274567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

حسین‌زادگان در توصیف مدیر فقید نشر پارت:

مرحوم مفیدی در انتخاب کتاب وسواس داشت

حسین‌زادگان، ضمن اشاره به سابقه دوستی‌اش با مدیر فقید انتشارات پارت، مرحوم مفیدی را فردی با سلیقه و وسواس در انتخاب و انتشار کتاب معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
 
 امیر ‌حسین‌زادگان؛ مدیر‌مسئول انتشارات ققنوس در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مدیر فقید انتشارات «پارت» بیان کرد: دوستی من با مرحوم حسین مفیدی به پیش از پیروزی انقلاب و سال‌های 56 و 57 برمی‌گردد. فعالیت‌های مشترکی در زمینه چاپ کتاب داشتیم. وی آن‌ سال‌‌ها از شرکای ما بود.

وی ادامه داد: مفیدی 40 سال سابقه فعلیت در حوزه نشر داشت و بعد از مدتی به مررو به سمت چاپ کتاب‌های تخصصی هنر‌ی از‌جمله سینما، موسیقی، تئاتر و سینما رفت. او در کار نشر بسیار با سلیقه و به‌عبارت دیگر گزیده‌کار بود.    
 
حسین‌زادگان افزود: زمانی که بسیاری در حوزه نشر کتاب‌های هنری سرمایه‌گذاری نمی‌کردند، مفیدی کتاب‌های هنر را با وسواس انتخاب و چاپ می‌کرد.  
     
مدیر انتشارات  ققنوس درباره اهمیت توجه به پیشکسوتان نشر پیش از مرگ آن‌ها گفت: عده‌ای از دوستان و همکاران مدتی است که به برگزاری آیین‌های بزرگداشت پیشکسوتان نشر اقدام می‌کنند. با برگزاری این دسته از برنامه‌ها بسیار موافقم و به نظرم این برنامه‌ها باید از سوی صنف پیگیری و برگزار شود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری نکوداشت برای پیشکسوتان نشر بیان کرد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان نشر جریانی طبیعی است. انتقال صحیح تجربیات ابتدا باید از سوی صاحبان نشر به همکاران مجموعه خودش انجام شود. اتحادیه ناشران و کتابفروشان مدتی قبل با دعوت از اعضا به این کار مبادرت کرده بود.

نظر شما