شناسهٔ خبر: 26274541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

مشکل کمبود قاضی در استان ایلام حل می شود

ایلام-رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: مشکل کمبود قاضی در استان ایلام حل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری بر اساس مصاحبه های کاملا تخصصی و گزینش از ٣٠٠ نفر در نظر داریم ۵٠ نفر از نخبه های حقوقی استان را انتخاب و پس از اعزام به دوره های تخصصی، از آنان به عنوان قاضی استفاده کنیم و مشکل کمبود قاضی در استان حل شود.

وی افزود: در سال جاری ١۴٠ نفر استخدام خواهند شد و با توجه به استخدام ١۴٠ در نفر در سال گذشته، تعداد استخدام در دو سال در دادگستری استان به ٢٨٠ نفر خواهد رسید.

️رزم در مورد افتتاح دادگاه های جدید، گفت: در دو بخش زرین آباد و موسیان دو دادگاه جدید تا ماه های آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیش از ١۶٠ میلیارد تومان در سفر رئیس قوه قضاییه به استان تصویب رسید و تاکنون ١٩ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان از مبالغ این مصوبه تخصیص یافته و وارد استان شده است.

بیشترین جرائم استان ایلام

رئیس دادگستری استان ایلام گفت: بیشترین جرائم استان به ترتیب سرقت، توهین، جرایم چک، منازعه فردی، ضرب و جرح، تهدید و تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی و افترا هستند.

وی افزود: تمامی اراذل و اوباش استان که در حدود ٣٠٠ نفر هستند سطح بندی شده و تمامی مشخصات و حتی تصاویر آنها ثبت شده است، این اطلاعات در اختیار بازپرس ها قرار گرفته است و بر اساس سوابق جرائم به سه سطح تقسیم شده اند.

️رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به قاطعیت برخورد با موارد قتل و اجرای احکام گفت: تمامی احکام صادره در مورد قتل ها که شاکی رضایت نداده است اجرا شده و مجرمین اعدام شده اند.

️ رزم در مورد برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: سال گذشته سه مورد اعدام اراذل و اوباش اتفاق افتاد و هم اکنون نیز سیاست کلی دستگاه قضا برخورد جدی و بدون اغماض با اراذل و اوباش است.

نظر شما