شناسهٔ خبر: 26272466 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

حذف اسکنر قرنیه در Galaxy S10

منابع آگاه از شرکت سامسونگ خبر داده‌اند که قرار است در Galaxy S10، اسکنر قرنیه چشم حذف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، اگرچه زمان زیادی تا رونمایی از گوشی‌های Galaxy S10 و S10 Plus باقی مانده، رسانه کره‌ای، The Bell مقداری اطلاعات از این گوشی که گفته می‌شود در سه ماهه اول 2019 معرفی می‌شوند، فاش کرده است.

بر اساس گفته‌های منبع آگاه، سامسونگ در نسل جدید پرچمدار گوشی‌های گلکسی خود قرار است اسکنر قرنیه چشم را حذف کند و Note9، آخرین دستگاهی خواهد بود که این تکنولوژی را دارد. مسلما تشخیص چهره روی دستگاه‌های اپل در مقایسه با اسکن قرنیه چشم سامسونگ دقیق‌تر هستند و در عین حال بسیاری از کاربران هم هستند که تکنولوژی قدیمی حسگر اثر انگشت را روی گوشی‌های خود ترجیح می‌دهند. به هر حال، با حذف اسکنر قرنیه از گوشی‌های سامسونگ، شرکت کره‌ای می‌تواند هزینه کمتری برای ساخت گوشی‌های خود بدهد و روی تشخیص چهره سه‌بعدی سرمایه‌گذاری کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده شرکت سامسونگ در حال حاضر برای توسعه این فناوری در گوشی‌های خود، با یک شرکت اسرائیلی به نام Mantis Vision همکاری می‌کند.

جذابتر از همه این خبر است که Galaxy S10 و S10 Plus قرار است دارای حسگر اثر انگشت پشت صفحه نمایش باشند و دیگر حسگر اثر انگشت پشت قاب گوشی یا پایین صفحه نیست. استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌هایی که قبل از این توسط سازندگان چینی معرفی شده بودند، به وضوح مشاهده می‌شود و طبیعی است که این شرکت هم به سمت آن برود.

همچنین این احتمال می‌رود که اسکنر اثر انگشت به عنوان یک سنسور برای اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب هم استفاده شود اما اضافه کردن این بخش به گوشی هوشمند ممکن است زمانی طول بکشد و مشخص نیست سامسونگ بتواند این تکنولوژی را به گوشی‌های خود در زمان نزدیکی اضافه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما