شناسهٔ خبر: 26271535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره سنتی شیردوشان با عنوان امامدر در دامغان برگزار می شود

جشنواره تاریخی شیردوشان از 400 سال گذشته تاکنون هم‌زمان با آغاز فصل تابستان به مدت 10 روز در دیباج دامغان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جشنواره تاریخی شیردوشان از 400 سال گذشته تاکنون هم‌زمان با آغاز فصل تابستان به مدت 10 روز در دیباج دامغان برگزار می‌شود.

معصومه داوودیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان در حاشیه برگزاری جشنواره سنتی شیردوشان با عنوان " امامدر " گفت: با برگزاری جشنواره‌های رویداد محور و تاریخی در این شهرستان می‌توان بستر لازم برای رشد و توسعه صنعت گردشگری را فراهم کرد.

وی افزود: جشنواره تاریخی " امامدر " صنعت گردشگری را در این شهرستان رونق می‌بخشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات اشتغال در کشور توسعه صنعت گردشگری است.

معصومه داوودیان اظهار داشت: دیباج دارای اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسبی است که همواره بسیاری از گردشگران را در طول سال به این منطقه جذب می‌کند.

این جشنواره با عنوان " امامدر " در مقابل امام‌زاده محمد دیباج با حضور گسترده مردم و دامداران این منطقه برگزار شد.

دامداران در این جشنواره در آغاز فصل تابستان شیر گوسفندان خود را با ذکر صلوات می‌دوشند و نیمی از شیر را در بین محرومان و مستضعفان توزیع می‌کنند و باقی‌مانده آن را نذر امام‌زاده محمد دیباج می‌کنند.

انتهای پیام / ق

صنعت گردشگری رویداد محور در دامغان توسعه می‌یابد

نظر شما