شناسهٔ خبر: 26271282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صدور بیش از 10 هزار گواهینامه مهارتی بر اساس استاندارد های بین المللی در سال 96

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان از صدور بیش از 10 هزارو 490 گواهینامه مهارتی بر اساس استاندارد های بین المللی در سال 96 خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان ؛ مهرداد جهاندیده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اظهارداشت : علاقمندان به کسب مهارت در مراکز دولتی و غیردولتی آموزش فنی وحرفه ای بعد از اتمام دوره مهارتی و شرکت در آزمون پایان دوره و کسب حدنصاب نمره قبولی در 2 مرحله آزمون های کتبی و عملی گواهینامه مهارت در حرفه مورد نظر را دریافت می کنند.

جهاندیده افزود : در سال گذشته تعداد 47 هزار و 509نفر از متقاضیان اخذ گواهینامه مهارت در بخش های مختلف آزمون های هماهنگ ، صنعت ساختمان ، تفاهمنامه ، آنلاین و ادواری در حوزه سنجش و ارزشیابی در حوزه سنجش و ارزشیابی اداره کل و پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ثبت نام نموده اند .

وی تصریح کرد : از این تعداد 37 هزار و 508نفر به عنوان شرکت کننده در آزمونهای مرحله تئوری و کتبی برنامه ریزی شده حاضر شدند و از بین حاضرین تعداد 25 هزار و 488 نفردر مرحله تئوری و کتبی قبول شده و تعداد 23 هزار و 374 نفر جزو قبول شدگان نهایی به شمار میروند .

جهاندیده خاطر نشان کرد : در سه ماهه اول سالجاری نیز تعداد 6 هزار و 915 نفر از متقاضیان اخذ گواهینامه ثبت نام نمودند که از این تعداد 5 هزار و 612 نفر به عنوان شرکت کننده در آزمون های تئوری و کتبی حاضر شدند و از بین حاضران تعداد 3 هزار و 731نفر در این مرحله قبول شدند و مراحل اخذ آزمونهای عملی و صدور گواهینامه افراد قبول شده نهایی در دست اقدام است .

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح توانمند سازی مهارتی نیروهای مسلح بر اساس تفاهمنامه وزارت تعاون با ستاد کل نیروهای مسلح اذعان داشت : در سال گذشته در مجموع سه نوبت آزمون برای سربازان نیروهای مسلح اعم از ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج در دی ، بهمن و اسفند ماه سال 96 برگزار شد .

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ادامه داد : از مجموع سه دوره آزمون برگزار شده تعداد 8 هزار و 134 نفر از سربازان سربازان نیروهای مسلح اعم از ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج به ازمونهای مهارتی معرفی شدند که از این تعداد 5 هزار و 393 نفر حاضر و شرکت کننده در آزمونها بودند و تعداد 2 هزار و 706نفر قبول شده کتبی و در نهایت تعداد 2 هزار 246 نفر قبول شده نهایی به مرحله صدور گواهینامه راه یافتند که مراحل چاپ کارت الکترونیکی این افراد در دست اقدام است .

جهاندیده اجرای طرح توانمند سازی سربازان وظفه را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درجهت تولید و اشتغال و افزایش بهره وری موثر دانست .

وی ارسال اطلاعات ناقص و اشتباه در مششخصات سربازان برای ثبت نام ، تاخیر در مراجعه سربازان قبول شده کتبی برای اخذ آزمونهای عملی ، افزایش غیبت در آزمونهای کتبی و عملی به دلیل ترخیص و عدم ماندگاری سربازان در یگان های مربوطه ، مشکل بارگذاری عکس سربازن در پورتال سازمان فنی و حرفه ای و تعیین تکلیف واریزی هزینه چاپ کارت و آزمون مجدد را از مهمترین چالشهای موجود در برگزاری آزمونهای مهارتی سربازن وظیفه عنوان کرد .

 

نظر شما