شناسهٔ خبر: 26271203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تنها راه موفقیت تیم ملی مقابل پرتغال

منبع: ایسنا

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تنها راه موفقیت این تیم مقابل پرتغال، کم کردن سرعت بازی است.

صاحب‌خبر -

 به‌ گزارش ‌مشرق، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف اسپانیا رفت و در نهایت با نتیجه‌ یک بر صفر مقابل این تیم شکست خورد.

هادی طباطبایی، پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص این بازی اظهار کرد: ایران در این بازی خوب دفاع کرد. کار تیمی ما مبتنی بر دفاع تیمی است. با توجه به شناختی که کادر فنی از اسپانیا داشت، تیم ایران ترکیب و تاکتیک خود را تعیین کرد. اسپانیا تیمی است که بسیار خوب به بازی عرض می‌دهد و مدافعان کناری آنها همزمان در حمله شرکت می‌کنند. اما ایران با سیستم ۶ -۳ -۱ و اضافه شدن طارمی و انصاری فرد به خط دفاع در زمان حملات اسپانیا، توانست از نفوذ اسپانیا به سمت دروازه‌ ایران جلوگیری کند.

او ادامه‌ داد: در نیمه دوم اما تمرکز بازیکنان به علت این که می خواستند نتیجه‌ بگیرند و در حملات هم شرکت کنند بهم ریخت و متاسفانه تیم ایران یک گل دریافت کرد.

طباطبایی در مورد انتقادات از سردار آزمون بیان‌ کرد: آزمون از لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی نیست. البته در بازی با اسپانیا به علت این که تیم‌ ‌ملی ایران نمی‌توانست مثل بازی با مراکش ضد حمله بزند، این ضعف بدنی آزمون مشخص نبود.

دروازه‌بان سابق تیم‌ ‌ملی ایران با بیان این که عملکرد بیرانوند در این مسابقات در مجموع خوب بوده است، ادامه‌ داد: در این دو بازی به علت عملکرد خوب دفاع ایران موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ ایجاد نشد اما با این حال بیرانوند در معدود موقعیت‌های حریفان ایران نمایش خوبی داشت.

او در پایان و در مورد بازی با پرتغال هم گفت‌: مقابل پرتغال شرایط سختی پیش رو داریم. این بازی حتی از بازی با اسپانیا هم سخت تر است. تیم پرتغال سریع بازی می‌کند و ایران اگر می‌خواهد در این بازی موفق شود، باید جلوی سرعت آنها را بگیرد. با توجه به تجربه کارلوس کی‌روش از بازی برابر بوسنی در سال ۲۰۱۴، فکر می‌کنم که تیم ایران در بازی برابر پرتغال تهاجمی بازی نخواهد کرد و مانند دو بازی قبلی سعی می‌کند با ضد حمله به دروازه‌ حریفان برسد.

نظر شما