شناسهٔ خبر: 26271115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

چرا زنگنه جلسه اوپک را ترک کرد؟

زنگنه گفت: من فکر کردم که آن‌ها حرف‌هایی که می‌زنند در جهت منافع ملی ما نیست و به این دلیل جلسه را ترک کردم، اما در این جلسه کشور ونزوئلا و عراق از موضع ایران دفاع کردند.

صاحب‌خبر -
صراط:

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در حاشیه اجلاس اوپک در گفتگو با خبرنگاران گفته است فعلاً تنها اولویت من حفظ صادرات نفت ایران است.

به گزارش فارس وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است توسعه و تولید را متوقف کنید، گفت: مفهوم آن توقف تولید نیست بلکه ما حاضر نیستیم هر قراردادی را به هر نحوی انجام دهیم. قرارداد‌های فعلی، انجام می‌شود و بقیه را حاضر نیستیم به هر نحوی و با شرایط تحریم انجام دهیم.

زنگنه گفت: ما جذب ۶ میلیارد دلار از داخل داریم و آن را برای توسعه تولید نفت استفاده خواهیم کرد و ظرفیت داخلی را افزایش خواهد داد که اثرات آن در اشتغال نیز ملموس خواهد بود.

*چرا زنگنه جلسه اوپک را ترک کرد؟

وزیر نفت ایران در پاسخ به این که چرا جلسه دیروز اجلاس اوپک را ترک کرده است، گفت: من فکر کردم که آن‌ها حرف‌هایی که می‌زنند در جهت منافع ملی ما نیست. آن‌ها می‌خواستند بر ما فشار وارد کنند و البته از برخی کشور‌ها انتظار بیشتر از این هم نمی‌رفت؛ چراکه آن‌ها همواره درباره صحبت‌های اخیر ترامپ علیه ایران هورا کشیدند.

زنگنه در پاسخ به اینکه چه کشور‌هایی از موضع ایران دفاع کردند، گفت: ونزوئلا مقاومت خوبی در برابر آن‌ها نشان داد و عراق هم تا جا‌هایی با ایران همراه بود.

وی تأکید کرد: نظرات اوپکی‌ها از قبل مشخص بود و تنها هدف من از اعلان بیانیه این بود که به آن‌ها بگویم ما بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای تولید خود را به قبل از تحریم‌ها خواهیم رساند و همچنین می‌خواستم بگویم این مشکلات مثل شتری است که می‌تواند جلوی در خانه هر کسی بخوابد و آن‌ها بعداً نگویند که شما چنین درخواست کمکی از ما نکردید.

نظر شما