شناسهٔ خبر: 26271083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح سنجش سلامت نوآموزان در اصفهان اجرا می شود

محسن الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح گامی مؤثر در ارائه خدمات بهینه در زمینه آموزشی و تربیتی است افزود: این پایگاه های

صاحب‌خبر - محسن الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح گامی مؤثر در ارائه خدمات بهینه در زمینه آموزشی و تربیتی است افزود: این پایگاه های بصورت ثابت و سیار تمامی مناطق استان و حتی مناطق عشایر نشین را پوشش می دهند.
وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان افزود: اجرای این طرح، راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات به هنگام در استان است.
الماسی با اشاره به چگونگی مراجعه نوآموزان به پایگاه ها برای سنجش گفت: هنگامی که خانواده ها برای ثبت نام در پایه اول فرزندشان به دبستان مراجعه می کنند از طریق همان مدرسه به پایگاه های سنجش معرفی و نوبت دهی انجام می گیرد و در صورت تایید سلامت، نوآموزان برگه سلامت دریافت می کنند و برای ثبت نام به مدرسه تحویل می دهند.
وی مدارک لازم برای مراجعه به پایگاه سنجش شامل، فرم نوبت گیری، اصل شناسنامه نوآموز و والدین آنها و کارت بهداشت نوآموز عنوان کرد و گفت: اگر والدین تا سه روز به پایگاه های معرفی شده مراجعه نکنند مشمول 10 هزار تومان جریمه خواهند شد و اگر این سه روز بیشتر شد دوباره باید ثبت نام انجام شود و هزینه 25 هزار تومانی را بپردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، با بیان اینکه این طرح به مدت 2 ماه به اجرا درمی آید پیش بینی کرد که امسال 90 هزار نفر دانش آموز بدو ورود باید از فیلتر سنجش سلامت گذر و مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، 33 هزار نفر نوآموزانی هستند که در مراکز پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند و بقیه نوآموزان بدو ورود پایه اول و متولد نیمه دوم سال 1390 و نیمه اول 1391 هستند.
سال گذشته 90 هزار و 177 نوآموز در طرح بررسی سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار گرفتند.
از این تعداد 11 هزار و 800 نفر بدلیل مشکلات هوشی، 2 هزار و 650 نفر برای مشکلات شنوایی، چهار هزار و 130 نفر بدلیل مشکلات بینایی و 166 نفر برای مشکلات جسمی و حرکتی به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.
6994
انتهای پیام

نظر شما