شناسهٔ خبر: 26270986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

زنگ خطر تغییر وضعیت اقلیمی خراسان جنوبی به صدا درآمده است

بیرجند- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به تغییر وضعیت اقلیمی استان زنگ های خطر به صدا در آمده و باید این هشدارها را جدی بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز آرامنش صبح شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر تلاش های مسئولان خراسان جنوبی در حوزه جنگل نبود در حوزه گرد وغبار و آسیب های ناشی از آن الان شرایط این استان نیز مشابه با استان های درگیر در غرب و جنوب غرب بود.

وی همچنین به دو دهه خشکسالی در استان و اثرات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: مساله آب نیز یک مساله جمعی بوده و نیازمند همکاری همه دستگاه ها و مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان زنگ های خطر به صدا درآمده و روز  به روز این مشکل حاد تر می شود و بنابراین باید هشدارها را جدی بگیریم.

۹۵ درصد پوشش جنگلی استان فاقد طرح مصوب

رئیس اداره جنگداری و جنگ کاری اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به ذخیره گاه های جنگلی استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد پوشش جنگلی استان بدون طرح مصوب است.

عباسعلی محمودی ادامه داد: در این راستا نیاز است که اعتبارات لازم برای تهیه این طرح ها از سوی استاندار و سازمان برنامه و بودجه اختصاص یابد.

نظر شما