شناسهٔ خبر: 26270715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسن‌بیکی با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ:

جدا کردن هزاران کودک از والدین مهاجر خلاف موازین بین المللی و انسانیت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصمیم ترامپ مبنی بر جدا کردن هزاران کودک از والدین مهاجر را اقدامی خلاف موازین بین‌المللی و انسانیت است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام خصمانه دولت آمریکا مبنی بر جدا کردن هزاران کودک از والدین مهاجر، گفت: آمریکایی‌ها در دو سه دهه گذشته با کمبود جمعیت مواجه شده لذا تلاش می‌کنند نیروی جوان و کار خود را از جوانان غیرآمریکایی تامین کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به همین جهت شاهدیم تعداد بسیاری از فرزندان لیبی، سوریه، مکزیک و عراق به اروپا و آمریکا پناه می‌برند و دولت آمریکا با شقاوت آنها را از والدین به بهانه های مختلف جدا می‌کند.

وی افزود: این اقدام ترامپ خلاف موازین بین المللی و اخلاقی و خلاف شرع و انسانیت است، این افراد مدعی حقوق بشر هستند اما از حداقل مباحث عاطفی مادر و فرزندی برخوردار نیستند، متاسفانه این کودکان را به اماکنی بردند که بتوانند در آینده جزء سرزمین و ملت خود قلمداد کنند.

حسن‌بیکی یادآور شد: این ظلم مضاعف به مادر و فرزندی است، متاسفانه در این شرایط والدین به بیماری مختلف روانی مبتلا شدند حتی از سازمان ملل متحد نیز درخواست مساعدت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا ضمن توهین به موازین بین‌المللی حاضر به اجرای قوانین و مقررات حقوق بشری نیست. اما مجلس شورای اسلامی نیز از مسیر روابط پارلمانی و مجامع بین‌المللی به دفاع از این کودکان مظلوم خواهد پرداخت./

پایان پیام

نظر شما