شناسهٔ خبر: 26270574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

رکورد کم‌سابقه در شرکت برق منطقه‌ای خراسان؛

احداث فاز نخست پست 400 کیلوولت در مشهد طی مدت 14 ماه

شرکت برق منطقه‌ای خراسان موفق شد فاز اول احداث پست 400 کیلوولت زکریا را در یک رکورد کم سابقه و در مدت 14 ماه به اتمام رسانده و وارد مدار کند.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجید سعادتمند معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اعلام این خبر افزود: رشد مصرف برق در شهر مشهد بالغ بر 6.5 درصد و از میانگین کشور بالاتر است. با این روند، توسعه شبکه واحداث پروژه‌های زیر ساخت صنعت برق ضروری است. وی همچنین اظهارداشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و نظر به افزایش مصرف برق در مناطق جنوب و هسته مرکزی شهر مشهد و به منظور ارتقای و پایداری شبکه برق، احداث پست 400 کیلوولت زکریا دردستورکار قرار گرفت.
 معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه افزود: جهت احداث پست مذکور در جنوب شهر مشهد، زمینی به مساحت 10 هکتار اختصاص یافت و عملیات اجرایی پست از اواخر سال 1395 آغاز شد و در یک رکورد کم سابقه در مدت 14 ماه فاز اول این پروژه به اتمام رسید.
سعادتمند ضمن اشاره به اینکه احداث این پست در منطقه کمربند سبز و ارتفاعات با معارضین مختلف همراه بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محل پست در ارتفاعات مشهد واقع شده است، حمل تجهیزات پست به ویژه ترانسفورماتور 400 کیلوولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود که بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای انجام شد و نصب تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.
 معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در فاز اول، یک دستگاه ترانس 200 مگاولت آمپر در این پست نصب گردیده وهزینه فاز اول احداث این پروژه 37 میلیارد تومان است که با تکمیل این پروژه در سال آینده، مجموع هزینه احداث پست مذکور به بالغ بر 50 میلیارد تومان خواهد رسید.
 وی همچنین اظهارداشت: برای انتقال توان این پست به شبکه 132 کیلوولت شهر مشهد هفت کیلومتر خط چهار مداره از محل پست تا بلوار نماز احداث شده است.
سعادتمند در پایان خاطرنشان ساخت: بیش از 90 درصد تجهیزات پست 400 کیلوولت زکریا ساخت داخل است و با اتمام فاز دوم پست 400 کیلوولت زکریا و درحالت بارگیری کامل از پست 10 مگاوات تلفات شبکه کاهش می‌یابد .
شایان ذکر است در حال حاضر شهر مشهد دارای 3 پست 400 کیلوولت، 22 پست 132 کیلوولت و 16 پست 63 کیلوولت است که در راستای اجرای طرح جامع شهرمشهد، احداث 20 پست 132 کیلوولت و یک پست 400 کیلوولت دیگر در دستورکار این شرکت قرار دارد.

نظر شما