شناسهٔ خبر: 26270013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

امید مردم در بی عدالتی ها به قوه قضائیه است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جامعه بخاطر عقب ماندگی ها، سوء استفاده ها، تحریم ها و نفوذ ها و در انجام بی عدالت های تمام امید مردم به قوه قضائیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با رؤسای دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: عالم هستی بر اساس حکمت تعبیه شده و همه کار آن روی حساب است.

وی با بیان اینکه نمادی از جهان هستی در باطن فطرت انسان نیز تعبیه شده و لذا هیچ جای این عالم لغو نیست، بیان کرد: قیامت که بخشی از این عالم بوده به صورت نمادین در وجدان، جان و فطرت انسان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان عاقل و مختار آفریده شده و بنابراین باید جوابگوی عمل خود باشد، افزود: در قران خداوند قیامت را با وجدان انسان گره زده چراکه هر دو دادگاه بوده و محاکمه می کنند.

عبادی با بیان اینکه عدل یعنی هر چیز در جا و به اندازه خودش، عنوان داشت: در دستگاه الهی هر لحظه نتیجه عمل خود را می بینیم بنابراین هر انسانی در هر جایگاهی باید مراقب باشد چون هواس این عالم جمع است.

وی با اشاره به اینکه در هر جامعه ای و قومی یک تشکیلاتی و جمعی متصدی اجرای قضاوت بوده اند، بیان داشت: پذیرفتن تشکیلات قضائی نشان می دهد که انسان مسئول کار خود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند پیغمبران را نیز برای این حساب آفریده است، افزود: امتیاز مکتب اهل بیت(ع) و مکتب های انحرافی نیز در همین است چراکه مکتب اهل بیت(ع) مکتب عدل بوده و بقیه راه انحرافی را رفتند و ظلم را پذیرفته اند.

عدالت خواهان عالم در مقابل ستمگران متحد شوند

عبادی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز همان اسلام ناب است، بیان کرد: مسلمانی با شعار نمی شود، اگر آن ایده ای که ما را ملتزم به اجرای عدالت می کند را اجرا کردیم، مسلمان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر در هر کاری رضایت خدا مدنظر باشد، خداوند نیز همین گونه با انسان رفتار خواهد کرد، افزود: اگر انسان خدا را فراموش کرد خداوند بزرگترین سرمایه خود که همان انسان است را به فراموشی خودش دچار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: خوش بحال کسی که حق، خدا، عدل، فقه و دین را بر همه چیز ترجیح داده است.

عبادی با تأکید بر اینکه جهان امروز در شرایطی قرار گرفته که امید وجود دارد اما شرط آن نوع کار ما است، بیان داشت: نور امیدی که بر کره زمین می تابد و انسان ها را نجات می دهد این است که همه عدالت خواهان در مقابل ستمگاران دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: همانگونه که در مراسم اربعین حسینی که نماد عدل است همه عدالت خواهان جهان شرکت می کنند و هزینه آن را نیز می دهند.

شرط پیروزی حق بر باطل حضور نیروهای عدالت خواه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شرط پیروزی عدل و حق بر باطل را حضور نیروهای عدالت خواه دانست و گفت: در جامعه بخاطر بی عدالتی ها، عقب ماندگی ها، سوء استفاده ها، تحریم ها و نفوذ ها و در انجام بی عدالت های تمام امید مردم به قوه قضاییه است.

عبادی با بیان اینکه قوه قضائیه چهره ای است که باید در آن عدلت اجرا شود، خطاب به کارکنان این قوه گفت: این فرصت عظیم به دست شما بوده و این فرصت را با هیچ چیز عوض نکنید.

وی با اشاره به اینکه تمام کسانی که در مقابل دیوانه های ستمگر می ایستند، بخاطر عدالت است، عنوان داشت: اگر بهشتی و بهشتی ها در پای این قضیه هزینه دادند اما یک خط نشان برای جهان کشیدند که معیار است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه کارکنان این مجموعه با تمام محدودیت ها و کمبودها در ویژه در نیروی انسانی با تمام ظرفیت ها در انجام وظایف سازمانی خود از هیچ پوششی دریغ نخواهند داشت.

صیفی با بیان اینکه اجرای عدالت و احقاق حق کار بسیار حساس و نفس گیر است، بیان کرد: در عین حال در تحقق این مسیر و انجام وظیفه سازمانی خطیر تلاش می کنیم.

نظر شما