شناسهٔ خبر: 26269730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۰ بقعه متبرکه همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳ هزار نفر در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه سراسر استان شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار  شبستان گفت: با آغاز اوقات فراغت دانش آموزان، همزمان با تعطیلی مدارس، طرح تابستانه «نشاط معنوی» از ۱6 تیر تا 31 مرداد سال جاری در ۳۰ بقعه متبرک استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه براساس تدابیر مقام معظم رهبری تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به قطب های فرهنگی یکی از رویکردهای محوری سازمان اوقاف است، تصریح کرد : طرح نشاط معنوی به منظور غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت تابستانی نسل جوان و بهره برداری از فضای معنوی، ظرفیت ها و امکانات امامزادگان و تقویت بنیه های دینی و معنوی نسل جوان  در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور که دارای امکانات لازم باشند، برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳ هزار نفر در این طرح شرکت کنند، گفت: پس از برگزاری آزمون نهایی در انتهای طرح، از دانش آموزان و مربیان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان یاد آور شد: این طرح هرساله به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان و انس هر چه بیشتر جامعه با معنویات و آموزه‌‌های دینی در جوار بقاع متبرکه انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: کلاس‌های آموزش قرآن شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، احکام، اعتقادات، سبک زندگی اسلامی، داستان‌های ائمه معصوم (ع)و پیامبران (ص) است که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.

 

 

 

 

نظر شما