شناسهٔ خبر: 26269524 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قائم مقام صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

ارائه ۱۵ میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای صادرات در سال جاری/ پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار برای اشتغال روستایی

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت:‌ امسال با عاملیت بانک‌ها ۱۵ میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای اهداف صادراتی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات ریالی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: 80 درصد منابع صندوق به صورت ارزی با نرخ سود 4 درصد در اختیار طرح‌ها قرار می‌گیرد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه امسال منابع ورودی صندوق توسعه ملی خوب بوده است، گفت: هرماه سهم صندوق توسعه از درآمد نفت و گاز که 30 درصد است، واریز می‌شود.

وی در مورد پرداخت منابع برای اشتغال روستایی و عشایری بیان داشت: 50 درصد در سال اول یعنی 750 میلیون دلار آن با قرارداد عاملیت بانک‌ها پرداخت شد.

صالح افزود: بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در زمینه اشتغال روستایی و عشایری فعال هستند و جزئیات پرداختی و عملکرد این بخش توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رصد و نظارت می‌شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی یادآور شد: نرخ تسهیلات صندوق طبق قانون صفر است، اما با منابع بانک‌ها تلفیق شده و با نرخ 6 درصد به طرح‌ها پرداخت می‌شود.

وی در مورد تسهیلات دهی برای سال 97 تصریح کرد: 15 میلیارد دلار امسال قرارداد عاملیت با بانک‌ها منعقد شده تا با محوریت صادرات تسهیلات ارزی پرداخت شود.

صالح تأکید کرد: این منابع فقط برای سال 97 است و به تازگی قرارداد آن منعقد شده است. امسال مشکل ارزی برای ارائه تسهیلات نداریم.

انتهای پیام/ب

نظر شما