شناسهٔ خبر: 26269234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار فارس:

آماده واگذاری تالار شیراز به بخش خصوصی هستیم

نمایندگی فارس

‌استاندار فارس با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام دولتی جهت تکمیل و بهره برداری به بخش خصوص واگذار می‌شود، گفت: تاکنون چندین پروژه فرهنگی استان به بخش خصوصی واگذار شده و آماده واگذاری تالار بزرگ شهر شیرازنیز به این بخش هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان فارس در حوزه‌های مختلف اعم از تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی و بین المللی است و از دیر باز پیشانی این استان را فرهنگی و تاریخی قلمداد می‌کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه از بدو ورود به استان توجه به زیرساخت‌های فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار داده و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مسایل مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با توجه به شرایط مالی و اعتبارات دولتی، تکمیل پروژه‌های فرهنگی در حال احداث شهر شیراز روند کندی را به خود گرفته بود که به منظور شتاب بخشی و تسریع در تکمیل پروژه‌ها واگذاری آنها به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

تبادار با بیان اینکه تالار بزرگ شیراز سومین پروژه بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر این کلانشهر است، یادآور شد: پروژه سعدی شناسی و موزه مشاهیر دو پروژه بزرگ دیگر در این حوزه است که به بخش خصوصی واگذار شده و مجموعه سعدیه تا چندماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از دستگاه‌‏های مختلف فرهنگی در استان تشکیل شده که مسایل مختلف فرهنگی استان را رصد می‌کند و ساماندهی پروژه‌ها و اماکن تاریخی و احیای کاروانسراها را از طریق بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در بودجه سال 97 در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی گفت: کارگروه ویژه‌ای در استان تشکیل شده و اتاق بازرگانی به عنوان مرکز بخش خصوصی استان نیز دراین کارگروه حضور خواهد داشت تا بتوان از ظرفیت ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم‌.

تبادار افزود: در روند واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی ضمن رعایت همه ضوابط و اصول کارشناسی نباید فرصت سوزی شود بلکه باید روند صدور مجوزهای لازم تسهیل گردد تا باعث دلسردی سرمایه گذاران نشود‌.

وی تالار بزرگ شیراز را یکی از ضروریات اصلی شهر شیراز دانست و تاکید کرد: این پروژه باید در شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهر شیراز ساخته و همایش‌های بزرگ استانی و ملی در این مجموعه برگزار شود‌.

استاندار فارس گفت: به منظور پاسخگویی هرچه بهتر به جامعه هنرمندان استان و با توجه به جایگاه آنان باید با همت جمعی و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشیم و بتوانیم کارکرد مناسبی را در سطح استان رقم بزنیم‌.

علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم تکمیل پروژه تالار بزرگ شیراز تاکید کرد و گفت: در کنار اعتبارات استانی اعتباراتی را از سوی وزارتخانه به این پروژه اختصاص می‌دهیم و در روند واگذاری پروه به بخش خصوصی نیز شرایط را تسهیل خواهیم کرد‌.


انتهای پیام

نظر شما