شناسهٔ خبر: 26268894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

شعار روز دوم؛ "آب، خانواده؛ مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب"

سلحشوری: زنان نقش مهمی در انتقال فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب و برق به خانواده‌ها دارند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی صرفه جویی در مصرف آب و برق را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: جریان سازی احساس وظیفه حفظ سرمایه‌های کشور در محیط خانواده از طریق زنان بهتر است.

صاحب‌خبر -
پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، درباره شعار روز دوم هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با عنوان "آب، خانواده؛ مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب" و  نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب و برق، اظهار داشت: در این زمینه خانواده‌ها به‌ویژه بانوان نقش مهم و به‌سزایی در زمینه مصرف بهینه آب و برق و درست مصرف کردن دارند.
وی با اشاره به خشکسالی‌ها و کم آبی چند سال اخیر در کشور و کاهش ظرفیت مخازن آب، بر ضرورت صرفه‌جویی تاکید کرد و لازم دانست که در این خصوص بایستی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌هایی با ایجاد شرایط تشویقی برای خانواده‌ها برگزار شود.
سلحشوری صرفه جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی دانست و عنوان کرد: درک زنان از مصرف درست و دوری از بدمصرفی می‌تواند تاثیرات بسزایی در خانواده ها داشته باشد و جریان سازی احساس وظیفه حفظ سرمایه‌های کشور در محیط خانواده از طریق زنان بهتر است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که بانوان توانسته‌اند در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف به فرزندان، همسر و نزدیکان نقش اساسی داشته باشند.
این نماینده خانه ملت در انتهای سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه بایستی تمامی افراد جامعه امروز اهمیت ویژه‌ای به صرفه جویی در منابع طبیعی دهند، اضافه کرد: آب، برق، گاز و... که نیازهای ضروری ما برای زندگی حال و نسل‌های آینده است، امروز اگر به‌درستی از این نعمات خداوندی استفاده نکنیم، دچار بحران می شویم و مشکلات فراوانی برای خودمان، خانواده و جامعه پدید می‌آید.
 

نظر شما