شناسهٔ خبر: 26268861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پیکر «صدرالدین شجره» تشییع شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، مراسم تشییع پیکر صدرالدین شجره پیشکسوت و گوینده رادیو با قرائت آیاتی از کلام ا‌‌‌... مجید از مقابل ساختمان پخش رادیو آغاز شد.

قبل از شروع مراسم قطعه میرن آدما با صدای رسول نجفیان و همچنین بخش هایی از گویندگی شجره در رادیو پخش شد.

مقابل در ورودی رادیو در میدان ارگ تعداد کثیری از مردم و هواداران این پیشکسوت رادیو ایستاده بودند و اجازه ورود نداشتند. حراست رادیو فقط خبرنگاران و عکاسان و دوستان نزدیک این مرحوم را به داخل حیاط راه می دادند. اما بعد از قرائت قرآن در رادیو به مردم و هواداران مرحوم شجره باز شد و آنها هم وارد حیاط شدند.

داوود رشیدی از گوینده های رادیو نمایش در ابتدای صحبت های خود گفت: همه ما در غم از دست دادن این عزیز غمگینیم و به همه شما تسلیت می گویم.

**شهرستانی: صدری هیچکس را آزرده نکرد
میکائیل شهرستانی گوینده رادیو در ادامه این مراسم با اشاره به آزردگی شجره در این سالها گفت: به همه بزرگواران تسلیت می گویم.گاهی وقت ها باید سکوت کرد چراکه حرف زدن از درد ما کم نمی کند. با اینکه سالیان سال در کنار شجره همکاری کردم اما او هیچگاه کسی را آزرده نکرد اما آزرده شد.

وی افزود: حتی در این سالها که درد می کشید هم توقعاتش برآورده نشد منظورم توقعات مالی نیست. ما توقع مالی نداریم چراکه با حقوق کم هم زندگی مان می گذرد.

شهرستانی ادامه داد: صدری بخشی از نماد رادیو است و حس می کنم یک تکه از رادیو محو شد و دیگر جایگزین او را نخواهیم داشت. رادیو را امثال صدری زنده نگه می داشتند و فقط می توانم بگویم خداحافط صدری‌.

** پیشگر: صدری در حوزه صدا یکه تاز بود
جواد پیشگر در ادامه گفت: ماموریت سختی به عهده من است که در میان شما بزرگان صحبت کنم. در ادامه متنی که نوشته بود را با جمله سلام صدرالدین شجره خواند.

وی ادامه داد: رفتار شاعرانه صدری در این ۳۵ سال همیشه برایم الگو بوده و او معلم من بود. در این سالها بسیار از صدری آموختم. او همیشه در هنر و نمایش رادیویی بی نظیر بود و دانش او در حوزه صدا به صورت علمی یکه تاز بود و نظیر نداشت و هر آنچه من آموختم از او بود.

پیشگر با اشاره به ویژگی های اخلاقی شجره افزود: اخلاق حرفه ای برجسته ترین ویژگی او بود که امروزه نایاب است. شجره به دلیل اندوخته های فراگیرش وقتی که از اکبر رادی حرف می زد چنان مطمئن حرف می زد که هر شنونده ای را وادار به شنیدن می کرد. صدری خیلی زود رفت. فقط می توانم بگویم خداحافظ.

** زنجانپور: هنرمند واقعی در تنهایی زندگی می‌کند
اکبر زنجانپور در بخش دیگری از این مراسم  بیان داشت: درست است که مردم هنرمندان را می بینند اما هنرمند واقعی تنهاست.

وی ادامه داد: جذابیت هنرمند این است که در تنهایی زندگی کند مثل چخوف و رادی که صدری عاشقانه کارهایشان را دوست داشت.

زنجانپور افزود: بارها زمانیکه در منزل رادی بودیم درباره سکوت حرف زدیم. سکوت برای هنرمند زیباست. صدری تنها، ساکت و پر نور بود. خدایش رحمتش کند.

به گزارش فارس پیکر این مرحوم بعد از تشییع روانه بهشت زهرا(س) و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما