شناسهٔ خبر: 26268194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

با حضور استاندار خوزستان؛

پروژه آبرسانی به 2 روستای فاقد آب شهرستان باوی خوزستان افتتاح شد

پروژه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی روستاهای حمیدانیه و ام سنیجه شهرستان باوی با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پیگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: تامین آب شرب سالم و پایدار جزء وظایف اولیه حکومت و دولت است که اجرا و بهره برداری از این پروژه نیز در همین راستا صورت گرفته است.
استاندار خوزستان ضمن ابراز خوشحالی از آبدار شدن اهالی شریف روستاهای حمیدانیه و ام سنیجه  افزود: با توجه به گرمای هوا در استان خوزستان موضوع آب بسیار پر اهمیت است که تا کنون بویژه در سطح روستاها سعی شده کارهای موثر انجام پذیرد.
شریعتی با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح پروژه های آبرسانی در سطح روستاهای خوزستان شاهد ایجاد شادی و امید میان اهالی شریف روستایی باشیم، گفت: خدمت به روستاها برای برقراری عدالت و تلاش برای رفع تبعیض است. علیرغم اینکه تعداد ۴۰۱۵ روستا در سطح استان وجود دارد و خدمت رسانی به آنها سخت تر است اما برنامه دولت در زمینه خدمت رسانی به آنها جدی است.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به 2 روستای حمیدانیه و سنیجه از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی در سال 96 در دستور کار قرار گرفت که مطابق با زمانبندی به اتمام و به بهره برداری رسید.
درویشعلی کریمی اظهار کرد: کارگزاری 9 هزار و 500 متر خط انتقال از محل تاسیسات سید حسن آب حیات، کارگزاری 4 هزار و 822 متر شبکه توزیع، نصب و راه اندازی 2 دستگاه تابلو برق و نصب و راه اندازی 2 دستگاه الکتروپمپ شناور از جمله اقدامات انجام شده برای آبرسانی به دو روستای حمیدانیه و سنیجه بوده است.
وی از تولید 520 متر مکعب آب شرب در طول شبانه روز نیز خبر داد.
کریمی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه از محل صندوق توسعه ملی گفت: پروژه آبرسانی به این دو روستا با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسیده است.
2 روستای حمیدانیه و ام سنیجه از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی هستند و 150 خانوار با جمعیتی بالغ بر 605 نفر را تحت پوشش دارند.
 
 

نظر شما