شناسهٔ خبر: 26267944 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد:

واکنش بازار داخلی به گوگرد خانگیران مثبت است

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد گفت: در سال‌های گذشته 70 درصد از گوگرد خانگیران صادر می‌شد، اما امسال این میزان وارد بازار داخلی شد که با واکنش مثبت صنایع رو‌به‌رو شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سید مجید منبتی با بیان این‌که 70 درصد گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در صنایع داخلی استفاده می‌شود، گفت: صنایع داخل کشور از محصول گوگرد این مجتمع به خوبی استقبال کردند.

وی افزود: گوگرد یکی از محصولات جانبی پالایشگاه خانگیران است که از فرآورش گاز ترش به دست می‌آید و طی فرآیندی در واحدهای بازیافت گوگرد با درجه خلوص 99.98 درصد تولید می‌شود.

منبتی با بیان این‌که پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با تولید 2 هزار و 400 تن گوگرد در روز، قطب تولید گوگرد خاورمیانه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، 70 درصد محصول گوگرد به صورت خام به کشورهای چین و هند صادر شده است، با وجود این، پس از رصد بازار جهانی و اخذ تصمیم‌های موثر، بحث فروش گوگرد مذاب به بازار داخلی از پارسال مطرح و با آن موافقت شد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: اکنون 70 درصد محصول گوگرد پالایشگاه در داخل کشور و 30 درصد به بازار جهانی صادر می‌شود و این موضوع تاثیر مثبتی در رشد شاخص‌های اقتصادی داشته است.

نظر شما