شناسهٔ خبر: 26267912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان

زنجان - ایرنا - برگزاری دومین جلسه ستادبازآفرینی شهری پایدار زنجان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین رویداد هفته گذشته استان زنجان به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه گفت: رویکرد اجتماعی و مردم محوری مهمترین حلقه مفقوده بازآفرینی و اصلاح شهرها بود که در برنامه ریزی جدید دولت برای اصلاح بافت ناکارآمد و حاشیه نشین مد نظر قرار گرفته است.
استاندار زنجان هم در این جلسه گفت: در این استان گسترش محدود استحفاظی شهری بسته شده و اجازه توسعه مکان جغرافیایی در این مناطق داده نمی شود، زیرا در داخل این حوزه زمین های ساخته نشده وجود دارد.

**طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال 13 هزار خانواده در این استان با اجرای طرح خادم کمک های اولیه را فرا می گیرند که این رقم در سال گذشته 11هزار خانوار بود.

**با وجود افزایش بارندگی ها، هم اکنون حجم آب ذخیره شده سد گلابر (دومین سد پر آب استان زنجان) 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

**تا کنون با اتخاذ تمهیدات لازم مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص با اداره کل دامپزشکی استان ادامه دارد.

**میزان بارندگی های زنجان در سال آبی جاری تا 27 خرداد نسبت به بارندگی های سال گذشته 23 درصد افزایش دارد.

**طبق آمار حدود 2 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم استان زنجان حداقل یکبار استعمال مواد مخدر را تجربه کرده اند.

**متخلفان تعزیراتی و قاچاقچیان در استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 میلیارد ریال جریمه که چهار میلیارد ریال آن وصول شد.

**پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان طی یک عملیات مشترک با پلیس قم، موفق به کشف و ضبط بیش از 241 کیلوگرم مواد مخدر شد.

**یکهزار و 700 کلاس درس در مقطع ابتدایی استان زنجان فاقد کتابخانه کلاسی است.

**از ابتدای سالجاری 9 هزار و 459 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی در استان زنجان معدوم شد.

**طبق برنامه ریزی انجام گرفته و در صورت تخصیص اعتبارات لازم سه هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد زنجان ایجاد می شود که این تعداد بیش از اشتغال فراهم شده در سال گذشته است.
3216/8068

نظر شما