شناسهٔ خبر: 26267778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آزادی 15 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد آزادی 4 زن زندانی در استان

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۱۵ زندانی غیرعمد زندان‌های این استان در

صاحب‌خبر -

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۱۵ زندانی غیرعمد زندان‌های این استان در اولین روز از هفته قوه قضائیه خبرداد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان گفت: در اولین روز از هفته قوه قضائیه و با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان تعداد ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان از زندان آزاد شدند.

وی در آغاز این آئین که در آن رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان و تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتند، اظهار داشت: خدمات و رفاهیات متعددی در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان انجام می گیرد که امید داریم تا مددجویان، تحت تأثیر این برنامه ها قرار گرفته و ضمن ابراز ندامت و پشیمانی و اصلاح رفتار و کردار، خود را برای زندگی آبرومند پس از آزادی آماده کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تراکم جمعیت کیفری و نابرابری ظرف و مظروف، خواستار مساعدت و همراهی بیشتر مقامات قضایی در استفاده از ظرفیت‌های قانونی بمنظور کاهش تعداد زندانیان شد و خاطرنشان کرد: البته در سال گذشته خدمات بسیار خوبی در بخش هایی همچون اعطای مرخصی، پایان حبس، و دیگر تسهیلات قانونی مثل تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار و آزادی مشروط و دادن عفوهای عمومی انجام گرفته که تا حدودی جمعیت زندانیان کنترل و از افزایش آمار جلوگیری شده است و انتظار داریم که در سالجاری این خدمات بیشتر از گذشته باشد.

جمیاری در ادامه، خانواده زندانیان را از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه خواند و بی توجهی به آنان را سبب افزایس آسیب های اجتماعی و تکرار چرخه جرم و حبس دانست و اظهار امیدواری کرد تا از سوی دولت، نظام جامع اعتباری ویژه ای جهت حمایت از این خانواده های نیازمند در نظر گرفته شود.

نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان، جشن‌های گلریزان رمضان امسال را غیر قابل مقایسه با سنوات گذشته دانست و گفت: با کمک و همراهی بسیار خوب مسئولان ارشد استان و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال بصورت نقدی و تعهدی جمع آوری شد که امروز و در اولین روز از هفته قوه قضائیه تعداد ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان شامل ۱۱ مرد و ۴ زن آزاد شدند.

وی با یادآوری این نکته که میزان بدهی این ۱۵ نفر حدود ۲ میلیارد ریال بوده است که ۲۵ درصد آن تخفیف و مابقی از محل کمک خیرین پرداخت شده، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان وجود دارد که برای آزادی آنان حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام

نظر شما