شناسهٔ خبر: 26267722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست دانشجویی مطرح شد

موج‌سواری بر خواسته‌های کاذب اقشار جامعه؛ مهمترین تاکتیک‌ اصلاح‌طلبان/ نُقل محافل سیاسی دولت، مسائل فرعی است

نشست دانشجویی با محوریت «بررسی عملکرد سیاست داخلی دولت دوازدهم» با حضور مسئولان سیاسی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از ارومیه، عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم در نشست دانشجویی با حضور نمایندگان بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این نشست سینا مصطفی زاده، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛ محسن نبوی، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛ مهدی منیعی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه؛ منصور بهجت، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه؛ میثم شهریاری، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه و میرزایی، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه حضور داشتند.
 
دولت ذهن مردم را به مسائل کم اهمیت سوق می‌دهد
مصطفی زاده، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: زمانی که فشار‌های اجتماعی و اقتصادی بر روی ملت است، متاسفانه دولت با طرح موضوعات کم اهمیت، سعی در انحراف افکار عمومی و ایجاد مشغولیت و درگیری ذهنی مردم به سمت و سوی غیر از مسائل روز و مهم دارد.
 
مصطفی زاده تصریح کرد: در کنار این موضوعات، مسئله فیلتر یا حصر بیشتر از راهکار‌های حل بحران ارز، نُقل محافل سیاسی و تشریفاتی دولت شده است. انگار نه انگار که نرخ دلار تا بالای ۷ هزار تومان رسیده و سکه نیز بالای ۲ میلیون خرید و فروش می‌شود.
 
موج سواری بر خواسته‌های کاذب اقشار جامعه؛ مهمترین تاکتیک‌ اصلاح‌طلبان
همچنین در این نشست محسن نبوی، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: هر چند رئیس جمهور را نمی‌توان یک اصلاح طلب اصیل و یا حتی بدل نامید؛ با این حال وی در دوران ریاست جمهوری خود، یکی از مهمترین تاکتیک‌های اصلاح طلبان یعنی موج سواری بر خواسته‌ها و نیاز‌های کاذب و یا نامشروع برخی اقشار جامعه، بسیار بهره‌برداری کرده و در همین راستا یکی از علل اصلی پیروزی وی استفاده از پایگاه رأی اصلاح طلبان بوده است.
 
نبوی مطرح کرد: در حالی که دولت در تأمین نیاز‌های بنیادین و اساسی جامعه تا حد زیادی ناکام بوده، به شدت در تلاش است تا با طرح برخی مسائل، تا حد امکان، حمایت بخشی از جامعه را به سوی خود جلب کند؛ در عین حال با نشاندن خود در جایگاه اپوزیسیون نظام، هرچند به صورت نه چندان آشکار، سعی دارد بر ضعف‌های عملکردی خود سرپوش بگذارد.
 
ناتوانی دولت به وعده‌های اصلاح‌طلبان 
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ادامه افزود: دولت حتی در عمل به وعده‌هایی که به جریان اصلاح طلب داده بود، نیز عمل نکرد و به نظر نمی‌رسد نمایش‌های تبلیغاتی تاثیر ملموسی در افزایش محبوبیت وی در میان اقشار مختلف جامعه از انقلابی و مذهبی تا سکولار و غربگرا و یا حامیان جریان فتنه داشته باشد.
 
وی تاکید داشت: در یک ارزیابی کلی، دولت دوازدهم و پیش از آن دولت یازدهم نتوانستد با تاکید بر مؤلفه‌های فرهنگی و سیاسی اسلامی، حمایت قشر ارزشی و انقلابی را جلب کنند و در تحقق بخشی به اهداف توسعه‌ سیاسی مد نظر غیرانقلابیون نیز عملکرد قابل ذکری نداشته است.
 
نبوی در خاتمه با اشاره به وعده‌های کاذب کابینه روحانی به مردم گفت: در حالی که به مردم وعده حرکت به سمت ریشه کنی فقر مطلق داده شده بود، مشاهده می‌شود که از برگ برنده اصلی دولت؛ یعنی ثبات اقتصادی نیز خبری نیست و نوسانات شدید بازار ارز و کاهش تأسف بار ارزش ریال توامان با مشکل مزمن بیکاری امنیت اقتصادی شهروندان را با خطرات جدی مواجه ساخته است، به نظر می‌رسد، باید عملکرد تیم اقتصادی دولت دوازدهم در کنار عملکرد سیاست داخلی را حتی ضعیف‌تر از دولت یازدهم ارزیابی کرد.
 
نُقل محافل سیاسی دولت مسائل فرعی است / دولت بجای سعی در انحراف افکار عمومی به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد(حسینی نسب
 
مهدی منیعی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: انتظاری که از مسئولان دولت می‌رود، این است که مشکلات اصلی مردم را هر چه سریع‌تر حل و فصل کنند؛ چرا که مردم ما با آگاهی و بینشی که دارند، متن و حاشیه را از هم تفکیک خواهند کرد و تشخیص می‌دهند.
 
منیعی خاطرنشان کرد: پیشنهادی که به دولت مطرح می‌شود، این است که به جای پرداختن به امور حاشیه‌ای بهتر است به موضوعات اساسی بپردازد. مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم را حل کند و با این کار دعای خیر مردم را به همراه ببرد.
پیشنهادی که به دولت مطرح می‌شود این است که به جای پرداختن به امور حاشیه‌ای بهتر است به موضوعات اساسی بپردازد
 
 
 
 
 

نُقل محافل سیاسی دولت مسائل فرعی است / دولت بجای سعی در انحراف افکار عمومی به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد(حسینی نسب
 
در همین رابطه منصور بهجت، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: آنچه که امروز کشور به آن نیاز دارد، یک مدیریت جهادی و صادق با مردم است؛ همه می‌دانیم که مشکل اساسی کشور ما با رفع حصر و امثالهم نیست؛ بلکه اساسا اقتصاد بیمار باعث نابسامانی‌های فراوان در جامعه خواهد شد.
 
بهجت تصریح کرد: حتی بزه‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی اکثرا از مشکلات اقتصادی نشات می گیرد؛ بنابراین این سیاست که بخواهند با پررنگ کردن موضوعات نه چندان مهم ضعف خود را در رابطه با مدیریت کلان کشور از اذهان عمومی مخفی کنند، سیاست اشتباهی است و نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت.
 
همچنین میثم شهریاری، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: رئیس جمهور استراژی جالبی را در زمان انتخابات اتخاذ کرد و آن ترساندن مردم از آمدن دولتی با رویکرد اقتصادی دولت‌های نهم و دهم بود و با این حربه می‌خواست نه تنها پاسخگوی عملکرد چهارساله خود نباشد؛ بلکه این مطلب را نیز به مردم القا کند که به همین شرایط فعلی راضی باشند؛ وگرنه بدتراز این‌ها خواهد شد.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه بیان کرد: هنوز حرف‌های دلگرم کنند و امید بخش رئیس جمهور و جهانگیری را در مناظرات تلویزیونی از یاد نبرده ایم. دولت دوازدهم در ابتدا سعی کرد تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و با تغییر وزیر صنعت و معدن و تجارت و ایجاد معاونت اقتصادی می‌خواست که در رویکرد اقتصادی دولت تغییر ایجاد کند؛ اما دیری نپایید که مشخص شد این تیم اقتصادی نیز نه تنها دردی را درمان نکرد؛ بلکه در بسیاری از موارد نیز بسیار ضعیف‌تر عمل کرد.
 
همچنین میرزایی، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: ممکن است روزی که دلار به قیمت بالای ۷۰۰۰ تومان و سکه بیش از ۲ میلیون به فروش می رسد، مردم عادی که درگیر مسائل فرعی هستند، این رکورد شکنی نوسانات ارزی را احساس نکنند.
 
سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: اگر دولت تا کنون سعی نمی‌کرد با سیاست‌های تکراری و شکست خورده اش به دنبال مهار نوسانات ارزی باشد، شاهد چنین افزایش نرخ ارزی نبودیم، به غیر از این مسائل، وظیفه اصلی دولت در سال حمایت از کالای ایرانی، تلاش برای حل مشکل معیشتی مردم است.
 
نُقل محافل سیاسی دولت مسائل فرعی است / دولت بجای سعی در انحراف افکار عمومی به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد(حسینی نسب

نظر شما