شناسهٔ خبر: 26267694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مقامات ادعای ترامپ درباره "خلع سلاح کامل کره شمالی" را رد کردند

R1036249/P36447/S8,87,1128/CT10

مقامات آمریکایی ادعای ترامپ درباره نحوه خلع سلاح کامل کره شمالی را رد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده که کره شمالی در راستای فرایند خلع سلاح کامل چهار سایت آزمایش موشکی خود را منهدم کرده است.

با اینحال مقامات آمریکایی معتقدند که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای رئیس جمهوری آمریکا وجود ندارد.

روز پنجشنبه ترامپ در جلسه کابینه کاخ سفید گفت: آنها ارسال موشکها ازجمله موشکهای بالستیک را متوقف کرده اند. آنهادرحال تخریب کامل سایت خود هستند.

ترامپ ادامه داد: آنها یکی از بزرگترین سایتهای آزمایشی خود را منهدم کرده‌اند. درواقع آنها چهار مورد از سایتهای بزرگ خود را منهدم کرده‌اند. مسئله مهم این است که این یک خلع سلاح کامل خواهد بود که انجام آن آغاز شده است.

البته مشخص نشد که ترامپ به کدام یک از سایتهای آزمایش موشک اشاره داشت و مقامات آمریکایی آگاه به اطلاعات هسته‌ای کره شمالی معتقدند هیچ مدرکی مبنی بر اقدام جدید کره شمالی برای برچیدن هرکدام از سایتهای هسته‌ای پس از دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی وجود ندارد.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود حدس میزنند ترامپ احتمالا به انفجارهایی اشاره داشته که کره شمالی ماه گذشته مدعی شد انجام داده و تونل های سایت آزمایش هسته ای پونگی ری را منهدم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از زمان نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون تماس هایی بین دولت آمریکا و مقامات کره شمالی انجام شده است.

نکته جالب این است که پنتاگون و کاخ سفید حاضر به اظهار نظر درباره ادعاهای اخیر ترامپ نشده‌اند. گروه ناظر 38" شمال" که به نظارت و بررسی فعالیتهای کره شمالی مشغول است و در آمریکا استقرار دارد در تحلیلی که هفته گذشته منتشر شد اعلام کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر برچیدن سایتهای آزمایش موشکی کره شمالی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما