شناسهٔ خبر: 26267644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

آموزش رایگان مهارت آموزی ICT برای ایجاد 90 هزار شغل

رییس دانشکده مخابرات با بیان این که وزیر فاوا ما را ملزم به فراهم کردن زیرساخت های آموزشی ایجاد ۹۰ هزار شغل مرتبط با ICT کرده است گفت: طرح رایگان مهارت آموزی به افراد جویای کار اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

مهر - وحید یزدانیان گفت: این آموزش ها برای افراد جویای کار در جهت ورود به بازار کار دیده شده که به صورت رایگان است و باید ظرف مدت یک سال این میزان اشتغال در حوزه ICT در کشور ایجاد شود. مجری طرح فراهم سازی زیرساخت های آموزشی ۹۰هزار شغل ICT تاکید کرد: این طرح در قالب اجرای طرح «تکاپو» دیده شده و دولت با سرمایه گذاری در تمام استان ها در صدد حل معضل اشتغال است.
وی افزود: در این زمینه دولت (وزارت ارتباطات) برای آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات به علاقه مندان و ارتقای مهارت ها در این بخش، از طریق دانشکده علمی کاربردی مخابرات اقدام کرده است.
یزدانیان ادامه داد: در زمینه مهارت آموزی به سربازان نظام وظیفه نیز با تفاهم صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تربیت سرباز معلمانی که نسبت به آموزش ICT به سایر سربازان اقدام می کنند به صورت رایگان انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات با دو رویکرد مواجه هستیم، گفت: هم اکنون وضعیت ایجاد اشتغال در حوزه CT  بسیار شفاف بوده و از آنجایی که مناسبات کار در این حوزه اغلب از سوی دولت به صورت مستقیم یا با واسطه انجام می پذیرد، شمارش اشتغال ممکن است؛ البته با این وجود بازار CT اشباع شده و پتانسیل ایجاد اشتغال کمتر است.
یزدانیان ادامه داد: اما در حوزه IT پتانسیل ایجاد شغل با وجود استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، بسیار بالا بوده؛ با این وجود مشکل عمده، احصای مشاغل در این بخش است. از آنجایی که منظومه فعالیت کاری در حوزه IT شفاف نیست و مخاطبان آن براساس ذائقه جامعه شکل می گیرند، شناسایی و شمارش ایجاد اشتغال در این بخش به سختی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: با این حال شناسایی و رصد ایجاد شغل مربوط به وزارت ارتباطات نبوده و وزارت کار نسبت به شمارش مشاغل اقدام می کند. در این زمینه سامانه ای از سوی وزارت کار تدوین شده  که در صورت راه اندازی رصد دقیقی از تعداد مشاغل  و افراد جویای کار انجام می شود.

نظر شما