شناسهٔ خبر: 26267478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

درخواست قطر برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر

بعد از گذشت یک سال از قطع روابط کشورهای عربی با قطر و تحریم هایی که این کشورها علیه دوحه اعمال کرده اند، قطر خواستار تعلیق عضویت عربستان و امارات در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / دولت قطر روز گذشته از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست عضویت عربستان و امارات را در این شورا تعلیق کند.

روزنامه الوطن قطر امروز در گزارشی اعلام کرد که «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد که این تصمیم با توجه به نقض آشکار و برنامه ریزی شده حقوق مردم قطر به وسیله عربستان و امارات و بر اساس بند ۸ قطعنامه شماره ۶۰/۲۵۱ مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۵ مارس ۲۰۰۶ در مورد تشکیل شورای حقوق بشر سازمان ملل گرفته شده است.

المری تأکید کرد که از دولت قطر خواسته به شورای امنیت برود و مسئولیت کشورهای عربی محاصره کننده قطر و اقدامات غیرقانونی که علیه قطر اتخاذ کرده اند را روشن کند و تأکید کرد که برخی از این اقدامات در سطح جرایم جنگی و اقتصادی و مجازات کلی مردم قطر به شمار می آید.

این مسئول قطری همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست ضمن اتخاذ اقداماتی در مقابله با کشورهای محاصره کننده قطر، گزارش ها و بیانیه های کمیساریای عالی حقوق بشر در این زمینه را بررسی کرده و عضویت عربستان و امارات را از شورای حقوق بشر تعلیق کند.   / مهر

نظر شما