شناسهٔ خبر: 26267439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت تدبیر وامید محقق شد؛

راه سلوبلم به پشتکوه بندرعباس به بهره برداری رسید

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به بهبود راه های روستایی استان، راه روستایی سخت گذر سلوبلم به گردنه پشتکوه در شهرستان بندرعباس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامحسین شیری روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: احداث این طرح به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن آن از آرزوهای دیرین مردم منطقه پشتکوه بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد.
وی طول این طرح را 6 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این طرح با هزینه 23 میلیارد و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: طول کل راههای روستایی شهرستان بندرعباس یکهزارو
774 کیلومتر است که 972 کیومتر آن تاکنون آسفالت شده و 801 کیلومتر آن خاکی است.
این مقام مسوول تصریح کرد: بر اساس اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راههای خاکی و بدون آسفالت، 160 کیلومتر راه خاکی و بدون آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت اجرایی اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح آسفالت یکهزار کیلومتر دوم قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان طبق تقسیمات کشوری شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2 هزار و 244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بیش از 53 درصد از کل این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راهسازی است و این موضوع در تمام دوره ها، از اصلی ترین مطالبه های مردم در سراسر کشور و بوده و هست.
جمعیت روستایی هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2 هزار و 244 آبادی، 55 درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3 هزار و 700 کیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و کنترلی بی بهره است.
7198/ 6048

نظر شما