شناسهٔ خبر: 26267262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پاشازاده در گفتگو با مهر:

ایران و پرتغال یک فرق اساسی دارند/ صعود از این تیم ملی بعید نیست

ملی پوش سابق کشورمان گفت: فرق تیم‌های ایران و پرتغال در این است که پرتغال متکی به یک فرد است اما ستاره تیم ملی ایران فرد نیست، بلکه کل تیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی روز دوشنبه به مصاف پرتغال می رود و در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند یکی از دو تیم صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی باشد. این دیدار از حساسیتی بالا هم برای ما و هم برای پرتغالی‌ها برخوردار است چرا که صعود آنها نیز در گروی نتیجه همین بازی می‌باشد.

مهدی پاشازاده ملی پوش سابق کشورمان در خصوص این بازی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: این شاید حساس ترین بازی فوتبالی باشد که تیم ملی ما در تاریخ انجام خواهد داد. برای اولین بار تیم ملی ایران در آستانه صعود از مرحله گروهی مسابقات قرار دارد و چنانچه این اتفاق مهم روی دهد ملی پوشان ما تاریخ ساز خواهند شد.

وی افزود: تفاوت اساسی که دو تیم ایران و پرتغال دارند این است که پرتغال تیمی متکی به فرد است و همه این تیم به کریستیانو رونالدو خلاصه می‌شود. اما ایران فوتبالی کاملا تیمی انجام می‌دهد که یک ستاره ندارد و ستاره تیم ما کل بازیکنان ما هستند.

مدافع سابق تیم ملی کشورمان بیان داشت: بچه‌های ما این را ثابت کرده‌اند که برابر تیم‌های بزرگ هم می‌توانند بازی قابل قبولی ارائه داده و نتیجه هم بگیرند. ما مقابل اسپانیا هم چهره تیم بازنده را نداشتیم. در آن بازی آنها با خوش شانسی گل زدند و ما با بدشانسی گل نزدیم. در حالی که موقعیتهای گلزنی ما بهتر از آنها بود.

پاشازاده اظهار داشت: تیم ایران سبک خاصی از فوتبال روز دنیا را به نمایش گذاشت که در آن نشان داد می‌توان با تکیه بر ساختار دفاعی قوی و مستحکم هر تیمی را در دنیا زمینگیر کرد و حتی برنده شد. بعید می‌دانم علیرغم این که ما نیاز به پیروزی داریم کی روش تغییری در سبک بازی تیمش در این بازی بدهد. چرا که با همین شیوه دفاع و ضد حمله می توان پرتغال را شکست داد.

ملی پوش اسبق کشورمان گفت: البته یادمان نرود که ما قرار است برابر قهرمان اروپا بازی کنیم که خودش یکی از بهترین تیم های این جام است و حتی نیم نگاهی هم به قهرمانی دارد. من نمی‌خواهم توقع را برابر این تیم خوب بالا ببرم اما از این تیم خوب و با انگیزه که مملو از بازیکنان بین المللی است بعید نیست در روز آخر حکم صعود به مرحله بعدی مسابقات را دریافت دارند. 

نظر شما