شناسهٔ خبر: 26266637 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در مراسم تشییع صدرالدین شجره چه گذشت؟

خداحافظ صدری!

صدری بخشی از نماد رادیو است؛ با رفتن او تکه‌ای از رادیو محو شد و دیگر کسی جای او نخواهد آمد.

صاحب‌خبر -

مراسم تشییع پیکر صدرالدین شجره ـ تهیه‌کننده، کارگردان و گوینده باسابقه عرصه صدا ـ صبح روز شنبه (دوم تیر ماه) با حضور خانواده، جمعی از همکاران و مردم در ساختمان قدیمی رادیو واقع در میدان ارگ برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، حسن خجسته (معاون اسبق صدا)، حمید شاه‌آبادی (معاون صدا)، محمدرضا قربانی (مدیر رادیو نمایش)، حسن فتحی، بهزاد فراهانی، قاسم زارع، بیوک میرزایی، جواد پیشگر، فریبا متخصص، اصغر همت، اکبر زنجان‌پور، میکائیل شهرستانی، میرطاهر مظلومی، شمسی صادقی، راضیه مومیوند، ماهداد توکلی، مهین نثری، عذرا وکیلی، شهلا دباغی، مرضیه رشیدبیگی، ندا هنگامی، مجید نظری نسب، خسرو احمدی، مهرداد کیانی، سهیل محمودی، بهرام ابراهیمی و سعید توکل از جمله حاضران در این مراسم هستند. 

داود رشیدی از گویندگان رادیو که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در ابتدا در سخنانی کوتاه اظهار کرد: متاسفانه هدف تجمع ما تشییع پیکر استاد عزیزمان صدرالدین شجره است و همه ما اندوهگین این وداع هستیم.

گاهی باید سکوت کرد

میکائیل شهرستانی، گوینده رادیو به عنوان اولین سخنران این مراسم در حالی که با بغض سخن می‌گفت، اظهار کرد: گاهی در اینگونه مراسم‌ حرف زدن، از آلام ما کم نمی‌کند و باید سکوت کرد. سال‌های زیادی این افتخار را داشتم که در کنار صدری همکار و دوست او باشم و تنها می‌توانم بگویم که او هیچ‌گاه کسی را آزرده و ناراحت نکرد، ولی خودش آزرده شد. او در سال‌های اخیر که درد می‌کشید، انتظاراتش فراهم نشد و باور کنید که انتظارات یک هنرمند مالی نیست و ما اندکی پول هم می‌سازیم.

او ادامه داد: صدری بخشی از نماد رادیو است و من در ذهنم احساس می‌کنم که تکه‌ای از رادیو محو شد و دیگر کسی جای او نخواهد آمد؛ البته هنوز هم کسانی هستند که رادیو را زنده نگه داشته‌اند. در آخر امیدوارم خانواده و دوستان او این غم را دوام بیاورند. فقط می‌توانم بگویم خداحافظ صدری.

هر جا می‌خواهی برو باز هم اینجایی

جواد پیشگر نیز در سخنانی اظهار کرد: رفتار شاعرانه صدری که از اوایل دهه ۶۰ با ایشان آشنا شدم، همیشه برایم معلم‌گونه بود. بسیار از ایشان آموختم. او همیشه در تئاتر، نمایش و نمایش رادیویی بی‌نظیر بود و دانش علمی او در حوزه صدا واقعا بی‌نظیر بود. من هر چه تا امروز آموخته‌ام در کنار ایشان بود.

او برجسته‌ترین خصوصیت زنده‌یاد صدرالدین شجره را اخلاق حرفه‌ای او دانست و گفت: موضوعی که امروز در عرصه فرهنگ و هنر باید با ذره‌بین دنبال آن بگردیم. در این سال‌ها ما گفت‌وگوهای زیادی درباره درام و نمایش ایرانی با هم داشتیم. او به دلیل آموخته‌ها و دانشی که داشت چنان سخن می‌گفت که هر شنونده‌ای را وادار می‌کرد که به او گوش کند. صدری رفت و من به خانواده او و جامعه فرهنگ و هنری تسلیت می‌گویم.

پیشگر در پایان سخنان خود، گفت: فقط می‌توانم بگویم که او خیلی زود رفت. فقط می‌توانم بگویم صدری عزیز برو به هر جا که می‌خواهی، فرقی نمی‌کنم باز هم همین جایی.

هنرمند واقعی تنهاست

اکبر زنجان‌پور، گوینده رادیو و بازیگر نیز که از دوستان قدیمی زنده‌یاد صدرالدین شجره بود، در سخنانی کوتاه یادآور شد: درست است که مردم هنرمندان را می‌بینند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، ولی هنرمند واقعی کسی است که تنهاست. مثل آنتوان چخوف که صدری عاشق کارهایش بود. مثل اکبر رادی که با صدری بارها به خانه او می‌رفتیم و درباره تئاتر با او سخن می‌گفتیم.

او ادامه داد: صدری هنرمندی بود که هم تنها بود و هم ساکت و پُرنور.‌ خدا رحمتش کند.

در این مراسم صدای زنده‌یاد صدرالدین شجره که در برنامه‌های گوناگون رادیویی سخن گفته بود، پخش شد.

به گزارش ایسنا، صدرالدین شجره، گوینده، مجری، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان پیشکسوت رادیو چند سالی بود که به بیماری نادری دچار شده بود و بر اثر همین بیماری چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه) درگذشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما