شناسهٔ خبر: 26266173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پنتاگون همکاری نظامی با کره جنوبی را معلق کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا به صورت نامحدود دو مانور آموزشی نظامی را به حالت تعلیق در آورند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این تصمیم از سوی پنتاگون در پی نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور گرفته شده است.

دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: برای حمایت از تحقق برون‌داد نشست سنگاپور و با توجه به شرایط کره جنوبی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به صورت نامحدود مانورهای نظامی با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده است.

وی ادامه داد: این تعلیق شامل مانور موسوم به "نگهبان آزادی" و دو رزمایش دیگر آموزشی است که قرار بود در سه ماه آتی برگزار شود.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز در پی اعلام تعلیق این مانورهای نظامی، اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا تصمیم گرفتند تا این رزمایش ها را به صورت نامحدود تعلیق کنند. این بخشی از اقدامات مطرح شده در نشست میان کره شمالی و آمریکا و نشست دو کره است. اگر کره شمالی همکاری سازنده‌ای داشته باشد، اقدامات بیشتری نیز صورت می‌گیرد.

اخیرا، آمریکا و کره جنوبی گفته بودند که به دنبال تعلیق مانور نظامی در ماه اوت هستند.

سال گذشته میلادی، 17 هزار و 500 نیروی آمریکایی و بیش از 50 هزار نیروی کره جنوبی در رزمایش نگهبان آزادی شرکت داشتند.  / ایسنا

نظر شما