شناسهٔ خبر: 26266017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا مطرح شد؛

پیش بینی عضو ارشد حزب اپوزیسیون درباره انتخابات فردای ترکیه

"کاندیدای حزب مردم جمهوری‌خواه کسی است که می‌تواند با لبی خندان با مردم کشورش سخن بگوید و حتی شوخی کند. او سوار دوچرخه می‌شود و شعر می‌گوید. او همان رئیس‌جمهوری است که جامعه ترکیه به آن نیاز دارد."

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این سخنان، بخشی از حرف‌های یکی از هم‌حزبی‌های "محرم اینجه"، کاندیدای حزب اپوزیسیون ترکیه است که می‌توان وی را جدی‌ترین رقیب رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور دانست.


حزب مردم جمهوری‌خواه، این بار تاکتیک انتخاباتی خود را تغییر داده و به جای چهره همیشگی‌اش یعنی "کمال قلیچداراوغلو" رهبر این حزب، محرم اینجه را به عنوان کاندیدای خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ٢٠١٨ معرفی کرده است.
اینجه ۵۴ ساله، فارغ‌التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه "بالیک شهیر" ترکیه، مخالف سرسخت سیاست‌های اقتصادی اردوغان و اصلاحات به رأی گذاشته‌شده در رفراندوم قانون اساسی است.


این معلم سابق فیزیک، وعده داده که مانع از تبدیل نظام پارلمانی به ریاست‌جمهوری شود و به اختیارات بی ‌حد و حصر رئیس‌جمهوری مانند عزل و نصب آزادانه قضات و دادستان‌های محاکم عالی ترکیه پایان دهد.


او نه تنها خود را کاندیدای طرفداران حزبش معرفی کرده بلکه خواهان کسب آرای طرفداران احزاب دیگر از جمله کردهای ترکیه است که چندان دل خوشی از اردوغان ندارند.


"بکر اوزجان" یکی از اعضای ارشد حزب مردم جمهوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا می‌گوید: کمپین حزب مردم جمهوری‌خواه از رفراندوم سال گذشته میلادی آغاز شد زیرا در آن رفراندوم تنها تغییر چند ماده جزئی قانون اساسی مدنظر نبود بلکه هدف، از بین بردن کامل سیستم پارلمانی در ترکیه و تاسیس سیستم ریاستی به جای آن بود.


وی ادامه می‌دهد: از آن زمان، حزب ما در کنار دیگر گروه‌های سیاسی، کمپین "نه به تغییرات قانون اساسی" را آغاز کرد اما متاسفانه در این رفراندوم، آرا به نفع کمپین "آری" بود. البته روند تبلیغاتی و برگزاری رفراندوم پر از شائبه و ناعادلانه بود. حزب حاکم، تمام رسانه‌های کشور را در دست داشت و از تمام امکانات استفاده کرد. در آن سوی ماجرا، حزب جبهه اپوزسیون همواره مورد حمله قرار گرفته و حتی از نظر مالی نیز وضعیت خوبی نداشته است اما با وجود همه این سختی‌ها، جبهه کمپین "نه" توانست باعث شود که اردوغان به آرای مطلوبش دست نیابد.
این عضو حزب اپوزیسیون ترکیه اظهار می‌کند: پس از مدت کوتاهی رئیس‌جمهوری ترکیه در یک اقدام غیرمنتظره، انتخابات زودهنگام اعلام کرد و به این ترتیب حزب مردم جمهوری‌خواه با دیگر احزاب ائتلاف تشکیل داد.


او در ادامه ابراز عقیده می‌کند: مردم ترکیه در طول ١٦ سال گذشته بسیار دچار چالش شده‌اند و اکنون از این وضعیت خسته‌اند. ما بر این باوریم که در این انتخابات به پیروزی می‌رسیم. بازخوردهای به دست آمده از میتینگ‌های انتخاباتی نیز این مساله را نشان می‌دهند. تاکنون روند انتخابات به خوبی پیش رفته است.


اوزجان در ادامه تاکید می‌کند: من معتقدم که صبح دوشنبه، ملت ترکیه چشمان خود را به روی یک فصل جدید باز خواهد کرد. ترکیه دیگر نه در داخل و نه در خارج با کسی دعوا نخواهد داشت.


این عضو ارشد حزب اپوزیسیون ترکیه در باره احتمال پیروزی اینجه در برابر اردوغان می‌گوید: اینجه در حال حاضر هم پیروز میدان شده است زیرا توانسته قلب مردم ترکیه را فتح کند. دیگر مردم می‌خواهند رئیس‌جمهوری کشورشان لبخند به لب داشته باشد و پیام دوستی بدهد. مردم از دعوا و مناقشه خسته شده‌اند.


او در پایان خاطرنشان می‌کند: اینجه اگر در دور اول با اختلاف جزئی به پیروزی نرسد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و آن زمان حتما پیروز خواهد شد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما