شناسهٔ خبر: 26265984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد:

ضرورت تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستاها

ساری - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شورای فرهنگ عمومی روستاها را از جمله نیازمندی ها برای ترویج و نشر فرهنگ دینی و اسلامی برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر شکریان صبح شنبه در نشست با استاندار مازندران، تقویت نیرو برای آینده نظام را از دیگر طرح‌های تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی و فرهنگی روستاها از جمله نیازمندی ها است و تشکیل آن از سوی سازمان تبلیغات درحال ابلاغ است.

وی با بیان اینکه مصباح الهدی و نورالهدی ازجمله طرح‌های شش‌ساله برای پرورش نیرو است و امسال و درسیزدهمین سال اجرای طرح، اختتامیه آن برگزار می‌شود گفت: تلاش داریم این طرح به صورت ۱۹ ساله و برای اولین بار در استان اجرایی شود.

وی گفت: طرح مصالح الهدی و نورالهدی به عنوان طرح ۱۹ ساله و ویژه تربیت نیروی قرآنی برای اولین بار در مازندران اجرایی می شود.

وی بابیان اینکه تأسیس تبلیغات اسلامی از برکات انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل است و بفرمایش مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی از حسنات انقلاب اسلامی است، افزود: این نهاد از دوران دفاع مقدس با اعزام مبلغان، مداحان، گروه‌های سرود، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و غیره در حوزه‌های مختلف فعال بوده است.

وی با اشاره به خدمات زیاد سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: این سازمان در مازندران توسط آیت‌الله روحانی تأسیس شد و در همه شهرستان‌ها به‌جز شهرستان‌های جدید دارای اداره هستیم.

حجت‌الاسلام شکریان یادآور شد: در مازندران ۱۲۵ پست مصوب در تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد واز ادارات کل ویژه سطح کشور به شمار می‌رود که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، معاونت فرهنگی، پژوهشی، دارالقرآن و مؤسسات قرآنی را ازجمله فعالیت‌ها و بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: در بخش دارالقرآن که در ۷۰ عنوان از پیش‌دبستانی تا تربیت کادر متخصص فعالیت می‌کند، ۱۵ سال پی‌درپی رتبه برتر کشوری را دارا هستیم.

وی تربیت کادر متخصص در ۲۶ رشته را ازجمله اولویت‌های قرآنی در استان بیان کرد و گفت: ۹۴۰۰ کادر متخصص دارای گواهینامه در استان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

تربیت کادر متخصص قرآنی

حجت‌الاسلام شکریان، تربیت کادر متخصص قرآنی را در ارتقای اشتغال در استان مهم برشمرد و گفت: در استان ۹۰۰ موسسه، خانه قرآن شهری و روستایی و مرکز قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه قرآنی در استان گفت: سازمان تبلیغات تنها دستگاهی است که دارای پست کارشناسی قرآنی است و هرسال به‌طور متوسط ۵۰ دوره قرانی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شکریان، بیش از ۹۰ درصد طرح‌های قرآنی به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود و این مسئله در ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

 وی شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی، مشاوره برای کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و استقرار روحانیان را از برنامه ها بیان کرد و گفت: ۱۱۹ روحانی مستقر در استان فعالیت می کنند و تداوم فعالیت آنان نیازمند تکمیل خانه های عالم است.

۲۰۷ خانه عالم نیمه کاره است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شمار طرح های نیمه کاره خانه عالم را ۲۰۷ پروژه بیان کرد و گفت: برای اینکه آموزش مداحی ساماندهی شود نسبت به راه اندازی ۱۰ مرکز آموزشی مداحی اقدام شده است.

وی خواستار ایجاد معاوت مجازی در تبلیغات اسلامی شد و همچنین با بیان اینکه پنج دبیرستان معارف در استان فعالیت دارد گفت: هدف ما آموزش و تربیت خوب است و خوشبختانه خروجی خوبی داشته است.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه آمادگی راه اندازی دبیرستان معارف در همه شهرستان ها داریم، مسائل و تنگناهای مالی را از جمله موانع بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، ساخت مرکز تربیت معلم قرآنی شمال کشور را از جمله نیازمندها بیان کرد و گفت: سال های از کلنگ زنی این مرکز می گذرد و هنوز تکمیل نشده است.

نظر شما