شناسهٔ خبر: 26265509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش روسای جمهور روسیه و کره جنوبی به دیدار کیم-ترامپ

R1036247/P36447/S8,87,89/CT10

روسای جمهور روسیه و کره جنوبی توافق کردند تا پس از برگزاری دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور از تلاش‌های مربوط به خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه موافقت کردند تا از تلاش هایی که در راستای خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره می شود، حمایت کنند. این در شرایطی است که رهبران کره شمالی و آمریکا اخیرا در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده اند.

بر اساس این گزارش، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: در جریان سفر "مون" به روسیه، رهبران دو کشور بیانیه مشترکی را امضا کرده اند. رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه وارد روسیه شده است. این نخستین سفر رسمی یک رئیس جمهور کره جنوبی به روسیه از 1999 میلادی به شمار می رود.

رهبران روسیه و کره جنوبی موافقت کردند که نشست تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور نقش مهمی در خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره خواهد داشت.

پوتین و مون توافق کردند تا به تلاش های مشترک برای دستیابی به خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره و همین طور تضمین صلح پایدار و دائمی و ثبات در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا ادامه دهند.

سئول و مسکو ابراز امیدواری کردند که کاهش تنش ها با پیونگ یانگ در نهایت موجب ایجاد فرصت های اقتصادی و اجرای پروژه های زیرساختی شود که مستقیما کره جنوبی را از طریق کره شمالی به روسیه پیوند بزند.

این طرح و برنامه ها هم اکنون به واسطه تحریم های بین المللی علیه کره شمالی، متوقف شده است. به نظر می رسد تا زمانی که کره شمالی اقدامات موثر و قاطعی را برای خلع سلاح اتمی انجام ندهد، تحریم های بین المللی نیز برداشته نخواهد شد.

تعدادی از کشورها از جمله کره جنوبی و روسیه به دنبال راهکارهایی هستند تا پس از لغو تحریم های کره شمالی، تعامل اقتصادی و تجاری با این کشور را آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما