شناسهٔ خبر: 26265311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آمریکا چندین رزمایش نظامی با کره جنوبی را به مدت نامعلومی تعلیق کرد

«دانا وایت» سخنگوی پنتاگون گفت: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به منظور حمایت از اجرای نتایج نشست سنگاپور میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند رزمایش را پس از هماهنگی با کره جنوبی به مدت نامعلومی تعلیق کرد. وایت افزود: این تعلیق شامل رزمایش «نگهبان آزادی» و دو برنامه تمرین نظامی با تفنگداران نیروی دریایی کره جنوبی است که قرار بود ظرف سه ماه آینده اجرا شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا چندین برنامه رزمایش نظامی با کره جنوبی را تا مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از رویترز، «دانا وایت» سخنگوی پنتاگون افزود: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به منظور حمایت از اجرای نتایج نشست سنگاپور میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند رزمایش را پس از هماهنگی با کره جنوبی به مدت نامعلومی تعلیق کرد.
وایت افزود: این تعلیق شامل رزمایش «نگهبان آزادی» و دو برنامه تمرین نظامی با تفنگداران نیروی دریایی کره جنوبی است که قرار بود ظرف سه ماه آینده اجرا شود.
ترامپ 22 اردیبهشت با کیم در سنگاپور دیدار کرد و دو طرف درخصوص خلع سلاح هسته ای کره شمالی گفت وگو کردند. رئیس جمهوری آمریکا پس از این دیدار در کنفرانسی خبری اظهار داشت که رزمایش های نظامی گسترده و «بسیار تحریک آمیز» کشورش با کره جنوبی را متوقف می کند.
کره شمالی همواره تلاش داشت مانع اجرای رزمایش نظامی میان سئول و واشنگتن شود.
آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته اعلام کردند که قصد دارند برنامه ریزی برای اجرای رزمایش نگهبان آزادی در ماه اوت را تعلیق کنند.
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که متیس در همین راستا روز جمعه با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد.
وی گفت: از مذاکرات پمپئو با پیونگ یانگ حمایت می کنیم و تصمیمات بعدی به حسن نیت کره شمالی برای ادامه مذاکرات سازنده بستگی خواهد داشت.
تعلیق رزمایش های نظامی با کره جنوبی بسیاری از متحدان، مقام های نظامی و قانونگذاران آمریکایی را متعجب کرده است.

نظر شما