شناسهٔ خبر: 26265231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور:

جایگاه تلویزیون در کشور به رتبه دوم تنزل یافته است

نصر: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور گفت: با توجه به استفاده و رغبت مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا جایگاه تلویزیون در کشور به رتبه دوم تنزل یافته و فضای مجازی به رتبه نخست دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با اشاره به اینکه هر رویداد فرهنگی و هنری که در کشور برگزار می‌شود پشت هنرمندان قطعاً مدیری فهمیده و با تدبیر وجود دارد اظهار داشت: اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیران دلسوز و کار بلد نباشد یقیناً هیچ اتفاق و رخدادی در حوزه فرهنگ و هنر را شاهد نمی‌شویم.

وی افزود: نزدیک به 49 جشنواره فرهنگی و هنری در طول سال در کشور با موضوعات و حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود ولی برای اینکه از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی و اجتماعی ما که همانا موضوعات روستایی و عشایری است، همچنان فرهنگ ما متکی بر حوزه فرهنگی روستایی و عشایری است و ما نمی‌توانیم از آن ریشه‌های تاریخی جدا شویم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور، ایفای نقش جامعه روستایی و عشایری در تولید ملی را اجتناب‌ناپذیر دانست، گفت: خلأ پرداختن به نقش و جایگاه ویژه جامعه روستایی و عشایری در سینمای کشور قابل‌لمس بود که با برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر بخشی از این خلأ حداقل جبران شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که سینما هنر، صنعت و رسانه‌ای است که گویاترین زبان را برای بیان و انتقال مفاهیم دارد، عنوان کرد: به اعتقاد بنده فیلم کوتاه رسانه امروز آینده است یعنی با فیلم کوتاه می‌توانیم حرف‌های مورد نیاز جامعه را انتقال دهیم.

وی با ذکر اینکه در شرایط فعلی جامعه تلویزیون با گذشت دهه‌ها تجربه در کشور ایران به جایگاه دوم تنزل یافته است، گفت: با توجه به استفاده و رغبت مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا جایگاه تلویزیون در کشور به رتبه دوم تنزل یافته و فضای مجازی به رتبه نخست دست یابد و این امر می‌طلبد تا در کشور به حوزه فیلم کوتاه توجه جدی‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور اضافه کرد: مهم‌ترین رویدادهای دنیا در شهرهای کوچک شکل می‌گیرد و شهرستان کلیبر استعداد بی‌نظیری دارد و می‌تواند پایگاه فرهنگی یک رویداد مهم هنری در کشور باشد و لازم است تا با استمرار جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری برای این شهرستان در سطح ملی و بین‌المللی برندسازی شود.

طباطبایی‌نژاد در پایان و در پاسخ به مطالبه فرماندار شهرستان کلیبر در رابطه با راه‌اندازی سینما سیار در این شهرستان، خاطرنشان کرد: یقیناً پیگیر راه‌اندازی سینما سیار در شهرستان کلیبر خواهیم بود تا حداقل بتوانیم بخشی از محبت مردم این شهرستان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما