شناسهٔ خبر: 26264650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفت‌وگوهای پادشاه اردن با مقام‌های آمریکایی درباره روند سازش

R1016196/P36447/S8,90,1128/CT10

پادشاه اردن، که به واشنگتن سفر کرده است، با مقام‌های ارشد آمریکایی دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای پیشبرد روند سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، که از روز پنجشنبه در واشنگتن به‌سر می‌برد، دیدارهای جداگانه‌ای با «مایک پامپئو» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا ترتیب داده است.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گزارش داد که ملک عبدالله و وزیر خارجه آمریکا درباره روابط دوجانبه و شراکت استراتژیک بین دو کشور، و همچنین اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، همچنین طرفین درباره تلاش‌ها برای پیشبرد روند سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کردند. پادشاه اردن بر «ضرورت افزایش تلاش‌ها برای احیای مذاکرات جدی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با استناد به راه‌حل تشکیل دو دولت، که همچنین به تشکیل کشور مستقل فلسطین به‌پایتختی قدس شرقی منجر شود»، تأکید کرد.

روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از آوریل 2014، به‌دلیل مخالفت اسرائیل با توقف شهرک‌‌سازی و پذیرش مرزهای قبل از جنگ ژوئیه به‌عنوان اساسی برای تشکیل دو دولت، متوقف شده است.

پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا درخصوص بحران سوریه، بر اهمیت حمایت از تلاش‌های برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای آن، و نیز ضرورت حفظ وضعیت منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه، تأکید کردند.

ملک عبدالله همچنین دیدارهای جداگانه‌ای با ماتیس و بولتون داشت و با آنها درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/*

نظر شما