شناسهٔ خبر: 26263890 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

وقتی شاسی‌بلند از نو تعریف می‌شود

گزارش تصویری از بازگشت شورلت بلیزر

سیناپرس: شرکت شورلت مدل جدیدی از مدل افسانه‌ای بلیزر را معرفی کرده است که یک خودروی شاسی‌بلند بسیار مدرن محسوب می‌گردد و می‌تواند مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند.

صاحب‌خبر -

شورلت بلیزر یکی از برترین نام‌ها در رده خودروهای شاسی‌بلند به‌حساب می‌آید. این خودرو که مدل‌های کلاسیک آن هنوز هم در کشور ما طرفداران خاص خود را دارد، قرار است تا بازگشتی شکوهمندانه را در سال ۲۰۱۹ تجربه کند. البته برخی از هواداران تغییر رویه در طراحی این محصول را ناامیدکننده دانسته‌اند.

در حقیقت بدنه ویژه این خودرو شباهت زیادی به مدل کامارو دارد و به نظر می‌رسد که یک مدل شاسی‌بلند از این خودرو ساخته‌شده و عرضه‌شده است. به همین دلیل نیز گروه یاد شه با این طراحی جدید موافق نیستند و مدل کلاسیک عضلانی را ترجیح می‌دهند.

با این وجود بلیزر دیگر برای رانندگی در جاده‌های خارج از شهر و مسیرهای سنگلاخی بهینه‌سازی نشده است بلکه یک خودروی شاسی‌بلند باکلاس و جذاب برای مصرف روزانه کاربران است. ابن خودرو در حقیقت می‌خواهد نسلی جدید با نام بلیزر را آغاز کند که مخاطبانی جدید را به خود فرامی‌خواند.

مدل پایه این خودرو دارای چرخ‌های ۱۸ اینچی هستند که البته چرخ‌های ۲۰ اینچی نیز برای آن‌ها قابل‌استفاده خواهد بود. مدل اسپرت RS نیز قرار است از چرخ ای ۲۰ و ۲۱ اینچی استفاده کند. دو نوع موتور نیز برای این مدل جدید بلیزر ارائه می‌شوند که شامل یک مدل ۲٫۵ لیتری با قدرت ۱۹۳ اسب بخار و یک مدل ۳٫۶ لیتری از نوع V۶ با قدرت ۳۰۵ اسب بخار هستند.

هر دو نوع موتور یاد شده می‌توانند از گیربکس ۹ دنده‌ای اتوماتیک بهره‌مند باشند همچنین این خودرو می‌تواند با قیمت رقابتی خود یعنی نزدیک به 30 هزار دلار، یکی از خوش قیمت‌ترین شاسی بلندهای مدرن در جهان به‌حساب بیاید که این امر ممکن است در موفقیت ان نقشی مهم ایفا کند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
لینک کوتاه

نظر شما