شناسهٔ خبر: 26263865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در راه ازبکستان

موضوع اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری در نشست ویدیویی به سرپرستی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: دولت ازبکستان با سرمایه گذاران خارجی در مورد اجرای ۱۸۲ طرح به ارزش کلی ۱۷ میلیارد دلار به توافق رسید.

موضوع اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری در نشست ویدیویی به سرپرستی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بررسی شد.

«شوکت میرضیایف» در این نشست تاکید کرد: توافقات در مورد اجرای ۱۸۲ طرح فقط اول کار است و درحقیقت برای هزینه این سرمایه گذاری‌ها باید برنامه‌های بازرگانی، اسناد فنی و اقتصادی تدوین شود.

همچنین تاکید شد که طی پنج ماه گذشته سال ۲۰۱۸ میلادی در ازبکستان ۷۷۶ واحد شرکت و کارخانجات خارجی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۶ شرکت بیشتر است. همچنین برنامه ریزی می‌شود در سال ۲۰۱۸ میلادی با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم ۳۷۷ طرح مناطقی و ۱۴۸ طرح رشته‌ای اجرا شود.

در این نشست تاکید شد که در آینده نزدیک جذب سرمایه گذاری‌های خارجی آسان‌تر خواهد شد.

«شوکت مرضیایف» در این نشست با اشاره به اینکه «ایرکین توردیم اف» استاندار استان «سرخان دریا» به ارزش ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کرده گفت: امید دارم که در آینده تمام استانداران و شهرداران سرمایه گذاری‌های ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون دلاری جذب کنند.

رئیس جمهور ازبکستان از نمایندگان شعبه‌های مناطقی کمیته سرمایه گذاری درخواست کرد که به سرمایه گذاران خارجی در همه مسایل کمک کنند.

وی ادامه داد: استانداران ناحیه‌ها و شهرها، هر از یک رهبر رشته‌های صنعتی باید در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم سهم خودرا داشته باشند.

«شوکت مرضیایف» در پایان خاطرنشان کرد: فعلا به طور مثال، در استان بخارا با حضور سرمایه گذاران خارجی ۱۰ طرح، در استان «نوایی» ۹ طرح، در استان «قشقه دریا» فقط یک طرح اجرا می‌شود.

نظر شما