شناسهٔ خبر: 26263855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

غلبه بر سرطان سینه با یک سنت حسنه

محققان می گویند: زنانی که ازدواجی موفق دارند و یا از رابطه ای نزدیک و صمیمی با دوستان و خانواده خود برخوردارند احتمال بیشتری دارند که از سرطان سینه جان سالم به در ببرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، محققان در مطالعه ای مشاهده کردند که ارتباط عاطفی قوی و محکم با شریک زندگی، دوستان، مادر و یا خواهر نقش بسیار مهمی در غلبه بر بیماری سرطان سینه دارد.

این مطالعه نشان داد ، بیماران مبتلا به سرطان سینه که از لحاظ اجتماعی تنها هستند 61 درصد بیشتر احتمال دارد که در عرض سه سال پس از تشخیص این بیماری جان خود را از دست بدهند.

محققان معتقدند که حمایت های عاطفی شریک زندگی، دوستان و خانوادده برای کمک به زنان مبتلا به سرطان سینه به منظور غلبه بر این بیماری حیاتی است.

محققان آمریکایی خاطر نشان کردند، که در این ارتباط نه تنها شمار دوستان و یا خانواده زن مبتلا به سرطان سینه اهمیت دارد بلکه کیفیت این ارتباطات نیز نقش مهم و اساسی دارند.

محققان یک مرکز تحقیقاتی در کالیفرنیا در این مطالعه دو هزار و 264 زن مبتلا به سرطان سینه را بررسی کردند.

محققان گفتند: این مطالعه نشان داد که خطر مرگ در بیماران مبتلا به سرطان سینه ای که شبکه ارتباط اجتماعی کوچکی داشتند به اندازه قابل توجهی بیشتر از بیمارانی بود که از شبکه های روابط اجتماعی بزرگتری برخوردار بودند.

از هر هشت زن یک نفر احتمال دارد که در طول حیات خود به سرطان سینه مبتلا شود. در انگلیس هر سال حدود 50 هزار مورد جدید مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می شود.

نظر شما