شناسهٔ خبر: 26263278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیشنهاد مذاکره با آمریکا پذیرفتنی نیست

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نامه برخی از فعالان سیاسی به مسئولان نظام برای مذاکره

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نامه برخی از فعالان سیاسی به مسئولان نظام برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: در شرایط حاضر مذاکره با آمریکا به معنای تمکین در برابر زیاده ‌خواهی دولتمردان این کشور است.
وی افزود: پیشنهاد مذاکره با چنین دولتی که قانون‌ شکن بوده، در واقع نوعی زیر پا گذاشتن عزت ملی مردم و اقدام علیه منافع ملی، امنیت و تمامیت کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب الگوی رفتاری آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ در روند برجام را روش‌های تهدید آمیز، امتیازگیری، وادارکردن به عقب‌نشینی و عبور از خطوط قرمز می ‌دانند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: ملت ولایتمدار ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی تمام ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبری گرانقدر، در این شرایط حساس بین‌ المللی مذاکره با رئیس جمهور آمریکا را خیانت می‌ دانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجازات اخلالگران اقتصادی اولویت اصلی دستگاه قضایی است، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی دستگاه عدلت گستر ، کارآمد و تاثیرگذار در همه عرصه‌های اجتماعی، امنیتی‌، اقتصادی و فرهنگی و حقوقی است.
امام جمعه ایلام همچنین بر لزوم مبارزه جدی با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مبارزه قاطع و فراگیر علیه فعالیت‌ها و اقدامات غیر قانونی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان‌ها از وظایف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی ادامه داد: مهمترین عامل برای مبارزه با مواد مخدر حضور و مشارکت جدی مردم و خانواده‌ها در زمینه‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌ هاو درمان معتادان است.
حجت الاسلام لطفی به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در روز 31 خرداد سال 1360 اشاره کرد و یادآور شد: شهید چمران از چهره‌های تابناک انقلاب و نماد ارزش‌های والای دینی و انقلابی و تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است.
وی گفت: نقش این شهید بزرگوار در شکل‌ گیری جنبش مقاومت و تربیت جوانان رزمنده لبنان در برابر رژیم صهیونیستی بی ‌بدیل است.
3032/6034
انتهای پیام

نظر شما