شناسهٔ خبر: 26262901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سخنگوی ارتش یمن:

ائتلاف سعودی را وارد جنگ فرسایشی کرده‌ایم

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با «یونیوز» گفت که نیروهای این کشور هرگز اجازه ورود متجاوزان به شهر الحدیده را نخواهند داد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با «یونیوز» گفت که نیروهای این کشور هرگز اجازه ورود متجاوزان به شهر الحدیده را نخواهند داد.

به گزارش  فارس، سرتیپ «شرف لقمان»، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری «یو نیوز» گفت که متحدان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی به دنبال راه نجاتی برای ائتلاف عربستان سعودی هستند.

او به خسارت‌های انسانی و تسلیحاتی این ائتلاف در جبهه ساحل غربی یمن اشاره کرد و گفت که «این خسارت‌ها نشان می‌دهد که دشمن وارد جنگ فرسایشی شده است و این ما بودیم که آن‌ها را وارد این جنگ و نبرد کردیم».

لقمان در مورد مشارکت پررنگ نیروهای خارجی در نبرد جبهه ساحلی نیز گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ارتش‌های بزرگ و جهانی درگیر هستند و نیروهای این کشور به رغم اینکه ائتلاف، نیروی هوایی و تسلیحات مدرنی ندارد، توانسته‌اند از خود در برابر این حملات دفاع کنند.

او گفت که محال است که نیروهای ائتلاف عربستان و نیروهای مزدور آن بتوانند وارد شهر الحدیده شوند و اگر داخل شوند، جان سالم از آن به در نخواهند کرد و نیروهای یمنی به جنگ خیابانی متوسل خواهند شد.

سرتیپ لقمان تأکید کرد: «انتظار داریم ائتلاف بعد از بزرگترین حملات خود طی ۶ روز گذشته شکست بزرگی بخورد و به همین علت، عربستان و امارات به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت برای توقف این جنگ تحت هر عنوان حتی به خاطر مسائل انسانی خواهند بود».

او هرگونه ادعای ارسال تسلیحات ایرانی به یمن را تکذیب کرد و گفت که «ما همه تسلیحات مان را به دستان خودمان می‌سازیم».

ائتلاف عربستان و امارات بعد از مدت‌ها طرح و نقشه و عملیات زمینی، سه‌شنبه هفته گذشته عملیاتی زمینی، دریایی و هوایی موسوم به «پیروزی طلایی» را با هدف اشغال بندر الحدیده، شروع کرد که هدف از این عملیات، اشغال شهر حدیده و بندر و فرودگاه مهم آن بود تا از این طریق تنها شریان حیاتی نیروهای انقلابی و انصارالله یمن را قطع کند.

به رغم ادعاهای مکرر رسانه‌های ائتلاف متجاوز مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این فرودگاه حضور دارند و از آن دفاع می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما