شناسهٔ خبر: 26262628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آماده استفاده از ظرفیت وزارت دفاع هستیم

به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) نزاجا افزود: در این خصوص نامه ای خدمت وزیر دفاع و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) نزاجا افزود: در این خصوص نامه ای خدمت وزیر دفاع و سرلشکر امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال کردیم و از همکاری های بیشتر در بخش زیرساخت های امنیتی و همچنین حوزه های فنی و تکنیکی ، فناوری و اقتصادی در استان استقبال می کنیم.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ موقعیت ژئوپولتیکی که در اختیار دارد اقتضای این همکاری ها به شکل مشترک را داراست و برای استان بارقه های امید و تلاش را به همراه دارد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نظامیان ما 2 نوع درجه دارند که یک درجه به ماموریت سازمانی آنها مربوط است که به شکل مشهود بر عهده آنها گذاشته شده و نوعی از درجه مسئولیت کاری و سازمانی در سلسله مراتب فرماندهی و درجات نظامی مشخص است.
مروج الشریعه اظهار داشت: بعضی افراد در طول دوره خدمت توفیق پیدا کرده و آخرین درجه خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست مقام معظم رهبری دریافت می کنند که سعادت بزرگی است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: درجه دیگر مربوط به شخصیت این بزرگواران است که در طول دوران خدمت آرام و آرام شکل گرفته و رویکرد های خود را در صحنه های متفاوت زندگی و جامعه نشان می دهد که درجه تشخص هر فرد نظامی است و معیارهای آن اخلاق، انسانیت، اعتقاد، گفتار، کردار و روش های برخورد با مسائل سخت است.
وی افزود: در خصوص شهیدان و فرماندهان دفاع مقدس از کرامت، رفتار و گفتار آنها زیاد شنیدیم که این درجه تشخص مربوط است به فرماندهان چه آنهایی که شهید شدند و چه آنها که به افتخار جانبازی رسیدند.
وی تصریح کرد: امروز که به سراغ خانواده معظم شهدا می رویم معمولا از آن شهید آثاری مثل رفتار اجتماعی و حسن خلق باقی مانده، آثار مکتوب و آنچه اعضای خانواده بیان می کنند اینها مولفه درجه تشخص است.
وی اضافه کرد: در مدت آشنایی با امیر یوسفی فرمانده سابق مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) این تواضع، توازن و متانت را در گویش زیبای ایشان دیدم وفقط این کرامات اخلاقی باقی می ماند.
در این مراسم سرهنگ حسنعلی زمانی به عنوان فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) نزاجا معرفی و از خدمات امیر سرتیپ دوم قوام یوسفی تجلیل شد.
*7559 * 6054
انتهای پیام

نظر شما