شناسهٔ خبر: 26262529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی حماس:

تداوم تظاهرات غزه نشان از شکست اشغالگران دارد

تهران -ایرنا-سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در واکنش به برگزاری سیزدهمین جمعه از تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی گفت: تداوم برگزاری این تظاهرات تاکیدی بر شکست اشغالگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری معا، 'حازم قاسم' سخنگوی حماس افزود: حضور ده ها هزار نفر از مردم فلسطین در سیزدهمین جمعه از تظاهرات بازگشت و شکست محاصره، تاکیدی است بر اینکه ما با یک وضعیت مبارزه جویانه گروهی مواجه هستیم.
وی گفت: حضور مردم در تظاهرات «جمعه وفای به زخمی ها» به این معنا است که مردم ما به مبارزه خود علیه اشغالگری تا دستیابی به آزادی و بازگشت ادامه خواهند داد.
سخنگوی حماس اضافه کرد: حضور مردم در تظاهرات بازگشت و تداوم این تظاهرات ثابت کرد اشغالگران در ارعاب تظاهرکنندگان شکست خورده است.
حازم قاسم با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای طرح های خود با هدف تسویه مساله فلسطین گفت: مردم فلسطین در مرز غزه این طرح ها را زیر گام های خود دفن خواهند کرد و به هیچ طرفی اجازه نمی دهند تا حقوق آن ها را از بین ببرد.
اهالی غزه راهپیمایی این جمعه با نام 'وفا به زخمی ها' را در چارچوب راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره از نوار غزه که از 30 مارس (10 اسفند 96) با تجمع در منطقه حائل میان غزه و سرزمین های اشغالی شروع شده است، ادامه دادند.
شورای ملی اردوگاه های راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره، تظاهرات جمعه بعدی را «جمعه از غزه تا کرانه باختری اتحاد و سرنوشت مشترک» نام گذاری کرده است.
از 30 مارس (10 اسفند) آغاز راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت و رفع محاصره تاکنون بیش از 120 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند و درحالی که راهپیمایان فلسطینی هیچ گونه خطری برای نظامیان صهیونیست ندارند، رژیم صهیونیستی با اعمال زور راهپیمایان فلسطینی در نوار غزه و دیگر مناطق را مورد حمله قرار می دهد.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) چندی پیش اعلام کرد که راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت، تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد یافت.
شبک**9365**1392

نظر شما