شناسهٔ خبر: 26262443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وقتی فضای استادیوم در سینما حاکم می شود

به گزارش ایرنا خبر اکران زنده و مستقیم دیدار ایران و اسپانیا در سینمای انقلاب ارومیه از چند روز قبل در فضای مجازی و سطح شهر پیچیده بود اما کسی تصور نمی کرد که

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا خبر اکران زنده و مستقیم دیدار ایران و اسپانیا در سینمای انقلاب ارومیه از چند روز قبل در فضای مجازی و سطح شهر پیچیده بود اما کسی تصور نمی کرد که فضای استادیوم اینبار در سینمای قدیمی این شهر حاکم شود.
جوانان علاقه مند ارومیه ای نیز به تبع پیشینه و تجربه خوبی که در تشویق تیم والیبال ارومیه دارند، با لباس ها و شیپورهای مخصوص خود برای خلق لحظات به یادماندنی و شادی بخشیدن به این مسابقه، خود را به این سینمای قدیمی رسانده بودند.
ظرفیت 400 نفری سینما پر از جمعیت بود و با صدای سوت داور اروگوئه ای، فریاد ایران ایران حاضران همراه با صدای سوت، هلهله، صدای شیپور و تشویق تماشاگران فضای سالن را فراگرفته بود.
کودکان به همراه پدر و مادر خود در حالی که لباس مخصوص تیم ملی ایران را بر تن داشتند، پرچم به دست و کلاه بر سر و با جنب و جوش های کودکانه خود شور و نشاط خاصی به جو سالن بخشیده بودند.
در نیمه نخست و در نخستین فرصت گلزنی اسپانیا که در دقیقه 30 با ضربه «داوید سیلوا شکل» گرفت، آه نگرانی از نهاد حاضران به هوا بلند شد و همه از صندلی خود نیم خیز شدند.
با پایان نیمه نخست به نظر می رسید که تماشاگران از تساوی بدون گل و از اینکه بازیکنان ایرانی با دفاع مستحکم مانع از باز شدن دروازه شده بودند، رضایت داشتند و امیدوار به کسب نتیجه بهتر در نیمه دوم بودند.
نیمه دوم در حالی برای ایران آغاز شد که در همان ابتدا علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی ایران در دقیقه 50 بازی 2 ضربه پیاپی بازیکنان اسپانیا را با شجاعت تمام مهار کرد.
چهار دقیقه بعد و پس از بیرون رفتن ضربه کریم انصاری، جدال بر سر توپ «دیه گو کاستا» و «رامین رضائیان» موجب شد تا ضربه رضائیان با بدشانسی تمام پس از برخورد به پای کاستا درون دروازه ایران قرار بگیرد و افسوس و ناراحتی شدید حاضران نمایان شود.
در ادامه ضربه سر دیدنی «مهدی طارمی» در دقیقه 60 بازی که با اختلاف کمی به بیرون رفت، امید و روحیه دوباره ای به فضای سالن بخشید.
در دقیقه 64 و زمانی که «سعید عزت اللهی» گل تساوی ایران را به ثمر رساند، فریادهای بی امان و سوت و هلهله تماشاگران سالن سینما را پر کرده بود ولی این خوشحالی چند ثانیه بیشتر طول نکشید زیرا داور با استفاده از تکنولوژی «ویدئو چک» این گل را آفساید اعلام کرد و آه حسرت تماشاگران بر فضای سینما انقلاب حاکم شد.
صدای تشویق های حاضران در نیمه دوم همگام با بازی هجومی و جنگنده ملی پوشان ایرانی تا سوت پایان این دیدار به طور بی امان ادامه داشت و آنان امیدوارنه منتظر گل تساوی ایران بودند که این چنین نشد و تیم ملی ایران در عین شایستگی با نتیجه یک بر صفر به کار خود پایان داد.
با پایان یافتن این دیدار فرصت را غنیمت شمرده و برای شنیدن و انعکاس نظرها و پیشنهادهای مردم به سراغ چند تن از حاضران در سالن رفتیم.
علی امانی، جوان 22 ساله ای که شیپور بلندی بر دست داشت و پرچم ایران را بر روی شانه هایش انداخته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تیم ملی فوتبال ایران با هدایت خوب کارلوس کی روش در این دوره از مسابقات جام جهانی به خود باوری لازم رسیده و بازی های جذاب و تماشاگر پسندی به نمایش گذاشته است.
وی افزود: ایران شایستگی پیروزی در مقابل اسپانیا را داشت ولی با بدشانسی نتوانست موقعیت های به دست آمده را به گل تبدیل کند.
جعفر غنی زاده پدر 30 ساله ای که به همراه همسر و فرزند چهار ساله اش برای دیدن این دیدار به سینما آمده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: روحیه جنگندگی بازیکنان ایرانی به قدری دیدنی و جذاب بود که طعم تلخ شکست مقابل اسپانیا را برایمان کم رنگ کرد و به طور یقین مردم بازی خوب را خیلی بیشتر از نتیجه می پسندند.
وی با تشکر از تصمیم خوب مسوولان فرهنگی استان در اکران عمومی مسابقات جام جهانی تیم فوتبال ایران در سینما، افزود: این امر شور و نشاط همگانی را در بین مردم ایجاد می کند تا مردم و به ویژه قشر جوان بتوانند در محیطی سالم و ورزشی به ابراز احساسات و شادمانی بپردازند.
هانیه هاشمی، دختر دانشجوی 20 ساله که به همراه خانواده و چند تن از اقوام به سینما آمده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشحالم که برای نخستین بار فرصتی برایم پیش آمد تا در فضایی شاد، مکانی عمومی و در جمع صدها تماشاگر مشتاق یک مسابقه فوتبال را تماشا کنم.
وی افزود: امیدوارم با تمهیدات مسوولان ورزش کشور در آینده ای نزدیک شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی فراهم شود.
در پایان این دیدار مدیر سینماهای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل استقبال خوب مردم از نخستین اکران مسابقات جام جهانی فوتبال، دیدار سوم ایران و پرتغال نیز روز چهارم تیر سال جاری از ساعت 22:30 در سینما انقلاب ارومیه اکران می شود.
مسعود یکانی بیان کرد: در صورت صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور بعدی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، آن مسابقات به همراه دیدار فینال نیز به اکران عمومی خواهد رسید.
یکانی با اشاره به اینکه بلیط فروشی به 2 روش ارائه در گیشه و خرید اینترنتی انجام می شود، گفت: خوشحالیم که تمام ظرفیت سینما انقلاب در دیدار ایران و اسپانیا پر شده بود.
وی بهای بلیط را برای هر نفر 150 هزار ریال اعلام کرد.
به گزارش ایرنا تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوم از دور مقدماتی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه با نتیجه یک بر صفر مقابل اسپانیا شکست خورد و با سه امتیاز در رده سوم جدول گروه ب قرار دارد.
سینماهای فرهنگ، ایران و انقلاب تنها سینماهای فعال آذربایجان غربی از 19 سینمای موجود در این استان به شمار می رود.
6009/3072
انتهای پیام

نظر شما