شناسهٔ خبر: 26262425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

متلاشی شدن دو باند قاچاق جوانان و کودکان مغربی به اسپانیا

پلیس اسپانیا و یوروپل از متلاشی کردن دو باند قاچاق جوانان و کودکان مغربی به اسپانیا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

متلاشی شدن دو باند قاچاق جوانان و کودکان مغربی به اسپانیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس اسپانیا و یوروپل (پلیس اروپا) روز جمعه اعلام کردند دو باند قاچاق کودکان و جوانان مغرب به اسپانیا را متلاشی کرده اند.

این منابع اعلام کردند این دو باند با استفاده از جت اسکی، کشتی و کامیون جوانان مغرب را به طور غیر قانونی به اسپانیا قاچاق می‌کردند.

پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از این دو باند برای قاچاق یک کودک کم سن و سال با قایق از مغرب ۲۰۰۰ یورو درخواست می‌کرد که ممکن بود در صورتی که آب و هوا خوب نباشد، بهای قاچاق تا ۸۰۰۰ یورو نیز افزایش یابد.

بهای قاچاق با جت اسکی ۵۰۰۰ یورو و بهای مخفی کردن کودکان در کامیونی در کشتی که از مغرب به اسپانیا عزیمت می‌کرد, ۲۵۰۰ یورو بود. این گروه به قاچاق بیش از ۱۰۰ مهاجر غیر قانونی متهم است.

پلیس اعلام کرد ۲۲ نفر اعضای این باند از جمله سه کارمند یک بازداشتگاه جوانان را در آستوریاس که به تهیه مدارک جعلی برای عبور مهاجران برای کار غیر قانونی در اسپانیا متهم هستند، بازداشت کرده است.

پلیس همچنین اعلام کرد در عملیاتی جداگانه، یک باند دیگر را که نه تنها کودکان را قاچاق می‌کرد، بلکه کودکانی را که گروه‌های رقیب قاچاق می‌کردند، می‌ربود و در جنگل‌ها یا مخفی گاه‌ها تا زمانی که باجی به آن‌ها پرداخت شود، زندانی می‌کرد متلاشی کرده است.

یوروپل در بیانیه خود خاطر نشان کرد، این باند جنایی از خانواده‌های کودکان در مغرب اخاذی می‌کرد و برخی مواقع به تهدید و خشونت متوسل می‌شد تا باج ۵۰۰ یورویی برای آزادی آن‌ها دریافت کند.

پلیس اسپانیا تصریح کرد ۶ عضو این باند را بازداشت کرده است.

تنگه جبل الطارق به عرض ۱۴ کیلومتر که با قایق در مدت ۳۵ دقیقه می‌توان از آن عبور کرد به مسیری مهم برای مهاجران غیر قانونی تبدیل شده است.

اسپانیا سومین کشور در قاره اروپا است که مهاجران غیر قانونی به آن وارد می‌شوند. شمار مهاجران غیر قانونی که به اسپانیا وارد می‌شوند، به شمار آن‌ها در ایتالیا نمی‌رسد، اما به تعداد مهاجران غیر قانونی که به یونان وارد می‌شوند، نزدیک است.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۲۲۴۰۰ نفر مهاجر غیر قانونی از طریق دریا در سال گذشته به اسپانیا وارد شده اند که سه برابر تعداد مهاجران غیر قانونی است که در سال ۲۰۱۶ به اسپانیا آمده بودند.

تاکنون ۲۲۳ نفر نیز در هنگام عبور از دریا برای رفتن به اسپانیا جان باخته اند.

انتهای پیام/

اعضای دو باند قاچاق کودکان و جوانان در اسپانیا دستگیر شدند

نظر شما