شناسهٔ خبر: 26262289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

125 عکس از جنایت خونین استکبار در حرم رضوی نگهداری می شود

سالم حسین زاده، چهارشنبه همزمان با بیست و چهارمین سالگرد وقوع این جنایت وحشیانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عکس ها با ابعاد 13 در 18 و 9 در 12

صاحب‌خبر - سالم حسین زاده، چهارشنبه همزمان با بیست و چهارمین سالگرد وقوع این جنایت وحشیانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عکس ها با ابعاد 13 در 18 و 9 در 12 توسط عکاسان آستان قدس رضوی در زمان وقوع حادثه در حرم مطهر ثبت شده است.
وی بیان کرد: در این عکس ها نمایی از شیشه های خرد شده در اطراف ضریح، پراکندگی و ترس زائران، دود و غبار ناشی از انفجار بمب، اجساد و قطعات جدا شده از بدن زائران در اطراف ضریح، انتقال زخمی ها به خارج از حرم، امدادرسانی خادمان، آثار به هم ریختگی فضای حرم ناشی از انفجار بمب به تصویر کشیده است.
وی اظهار کرد: همچنین بخشی از این عکس ها مراسم تشییع پیکر شهدا در حرم مطهر، مراسم سوگواری و سخنرانی را، که روزهای پس از واقعه بمب گذاری در حرم برگزار شد، نشان می دهد.
سرپرست مرکز اسناد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این عکس ها بارها در قالب نمایشگاه های مختلف در معرض بازدید عموم قرار گرفته است و به عنوان اسناد تصویری در این مرکز نگهداری می شود.
حسین زاده اضافه کرد: در مجموع بیش از 100 هزار قطعه عکس تاریخی و مناسبتی در مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می شود که عمده آنها به صورت وقف است.
به گزارش ایرنا، حادثه انفجار تروریستی که توسط ایادی استکبار در 30 خرداد سال 1373 مقارن با روز عاشورا در حرم مطهر رضوی رخ داد، منجر به شهادت 26 نفر شده و بیش از 300 نفر زخمی برجای گذاشت.
5132/7489
انتهای پیام

نظر شما