شناسهٔ خبر: 26262245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرعین طرح الگوئی مناسب‌سازی در سطح کشور

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: شهر سرعین را به عنوان طرح الگوئی ماسب‌سازی در سطح ملی معرفی کردیم که امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی در

صاحب‌خبر -
مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: شهر سرعین را به عنوان طرح الگوئی ماسب‌سازی در سطح ملی معرفی کردیم که امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی در این زمینه به تعهدات خود عمل کنند .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، موسی کنعانپور در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه این طرح الگوئی باید در خخش‌های مختلف و با همکاری شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط در قالب طرح‌های متعدد عملیاتی شود هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به انجام رسیده است.
وی به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه مناسب‌سازی به عنوان یکی از مولفه‌های امتیازدهی در قالب جشنواره شهید رجایی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی نظیر بنیاد شهید، دارایی، مالیات، فرودگاه اردبیل و بهزیستی با کسب بیشترین امتیاز در این حوزه موفق عمل کردند.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر ارزیابی اداره کل در حوزه مناسب‌سازی برای تردد راحت معلولان و جانبازان برنامه‌های آموزشی نیز برای مهندسان و ناظران به همت نظام مهندسی و شهرسازی در نظر گرفته شده تا کار به صورت منظم و مرتب به پیش رود.
مدییر کل بهزیستی استان اردبیل نیز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی و به عنوان شاخص عمومی با 30 امتیاز در بخش مناسب‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بیان کرد: ضروری است تا عیوب و ایرادات در این حوزه برطرف و علاوه بر اداره کل در ادارات شهرستانی نیز چهار شاخص ورودی ساختمان، سرویس‌های بهداشتی، سطح شیب و نصب آسانسور موررد توجه قرار گیرد تا در تردد معلولان و جانبازان مشکلی ایجاد شود.
بهزاد ستاری در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر که خروجی این جلسات را بی‌فایده خواند، خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر خروجی چنین جلساتی را بی‌ثمر می‌داند پس بهتر است خودشان نیز جلسه‌ای برگزار نکنند چرا که تصمیمات آنها بدون پشتوانه عملیاتی و اجرایی خواهد بود.
وی از عضو شورای شهر خواست؛ تا به جای انتقاد نسبت به اصلاح ورودی شورا برای تردد راحت جانبازان و معلولان ظرف ماه‌های آینده اقدام عملی انجام دهند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: بهتر است از محل اعتبارا تملک دارایی ردیف اعتباری خاص مناسب‌سازی ادارات تعلق یابد تا هر سال براساس این ردیف اعتباری بتوانند کارهای خوبی را انجام دهند.
قاسم رحیمی اظهار کرد: در حالی که منابع محدود تملک دارایی صرف پروژه‌های متعدد می‌شود دیگر اعتباری نمی‌ماند که ما جذب مناسب‌سازی کنیم که از سال آینده بهتر است در این زمینه یک ردیف اعتباری مجزا در نظر گرفته شود تا مدیران اجرایی نیز با دست باز برای این بخش هزینه کنند.
موسوی از جانبازان دفاع مقدس نیز در این جلسه با قدردانی از نصب تابلوها در ادارات برای توقف خودروی معلولان و جانبازان و راحتی عبور و مرور آنها بیان کرد: همچنان در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها با مشکل روبرو هستیم و به دلایل مختلف مسئولان اجازه ورود خودروهای جانبازان و معلولان را به نزدیک‌ترین محل حضور آنها نمی‌دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما