شناسهٔ خبر: 26262199 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تولید محصولات زراعی با کاهش 200 هزار تنی روبرو است

حمیدرضا دانش شهرکی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، محصولات کشت بهاره سال زراعی جاری استان را ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز ذکر کرد و اظهار کرد:

صاحب‌خبر - حمیدرضا دانش شهرکی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، محصولات کشت بهاره سال زراعی جاری استان را ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز ذکر کرد و اظهار کرد: بدلیل کاهش سهم آب کشاورزی، کشت این محصولات با کاهش 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.
وی کاهش محسوس بارندگی در سال زراعی جاری را از دلایل کاهش کشت زراعی عنوان کرد و گفت: حفظ وضعیت موجود برای کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در دستورکار قرار گرفته است.
وی از تجهیز 45 درصد از اراضی زراعی و باغی این استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و تصریح کرد: امسال برای اجرای این طرح، مدیریت در مصرف آب بخش کشاورزی در اولویت است.
وی همچنین از محدودیت کشت برنج در حریم رودخانه های استان بدلیل کمبود آب خبر داد و گفت: آبیاری شالیزارها از سفره های زیرزمینی در استان نیز ممنوع است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس، کاهش 15 درصدی در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سالانه 140 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد که پارسال افزون بر 900 هزار تن محصول زراعی در استان برداشت شد.
6199/2097
انتهای پیام

نظر شما