شناسهٔ خبر: 26262171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته می شوند

علی محسنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استمرار و توسعه پروازها منوط به میزان استقبال مردم است.وی افزود: مسافران برای تهیه بلیط به

صاحب‌خبر - علی محسنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استمرار و توسعه پروازها منوط به میزان استقبال مردم است.
وی افزود: مسافران برای تهیه بلیط به قیمت مناسب به صورت مستقیم از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت هواپیمایی آتا به آدرس /https://ebooking.ataair.ir اقدام کنند.
محسنیان بیان کرد: پروازهای شرکت آتا در فرودگاه یاسوج به سبب بروز مشکلاتی در ناوگان شرکت ساخت هواپیمایی امبرائر به صورت موقت و چند روز لغو شده بود که با پیگیری‌های انجام شده روز پنجشنبه پروازهای این فرودگاه از سر گرفته می‌شود.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های شرکت هواپیمایی آتا پروازهای این فرودگاه به طور موقت در روزهای یکشنبه، سه شنبه ، پنجشنبه و جمعه انجام می شود.
وی افزود: پروازها از مقصد تهران به یاسوج ساعت 6 صبح و از یاسوج به تهران نیز ساعت هشت صبح انجام خواهد شد.
این هواپیما وابسته به شرکت آتا است و ظرفیت حمل 50 مسافر را دارد.
این هواپیما از نوع جت ، دارای سرعت بالا ، عمرمناسب ، ساخت مشترک کشورهای کانادا و برزیل و از نوع ام .برائر 145 است.
با شرکت های هواپیمایی دیگر از جمله آسمان و ماهان نیز توافقاتی برای انجام پرواز در فرودگاه یاسوج انجام شده است.
از زمان سقوط هواپیمای ای تی آر 72 در تاریخ 29 بهمن سال گذشته تاکنون پروازی در فرودگاه یاسوج انجام نگرفته بود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه سال 1396 در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
پس از وقوع سانحه هواپیمای آسمان پرواز تهران- یاسوج در 29بهمن ماه سال گذشته در ارتفاعات دنا ، پروازهای فرودگاه یاسوج تعطیل شده بود.
در سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج 65مسافر و خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.
9868/1662
انتهای پیام

نظر شما